2009. október 3., szombat

Kéksajtos krém, ricottával és körtével


Reggelire és ebédre is ez volt a menü egy ráérősebb szombaton. Amint elköszöntünk és a szendvicseivel pecázásra bocsátottam a fiút, a reggeli mézes kávé után éreztem, hogy rám is rám férne valami táplálék. A hűtőben matatva, egy helyes darabka kéksajtot vettem ki egy kis vaj és ricotta társaságában és nézegettem, hogy milyen formán egyem meg őket:) Szendvicskrém készült belőle kétféle.

Hozzávalók
2-3 adag

35 g vaj
30 g francia kéksajt, vagy bármilyen szimpatikus márványsajt, rokfort és egyebek
50 g ricotta
pici só, bors

Ezeket összekevertem és kaptak egy zümit a botmixerrel, majd a felét jól megettem egy fél fürt szőlővel reggelire.

Aztán elmentem egy kicsit nézelődni a hozzánk közelebb eső piacra, bár a Nagycsarnokot azért jobban szeretem, de most lusti voltam elmászni oda. Itt kaptam végre birsalmát, amire nagyon rávagyok pörögve, vettem még egy kis csípős paprikát is a hűtőben aszalódó kápiák mellé, amelyek egész tűrhető állapotban várják jobb sorsukat, hogy végre ledaráljam őket, bár mire szereztem darálót, az is kisebb logisztikai hadművelet volt. Mostmár csak a megcsinálás hiányzik. Szóval haza értem még néhány szépséggel és már újra éhes voltam, mert jócskán elnézelődtem az időt. Előrekerült a krém második fele, de most tettem bele egy nagyobb darab zamatos, édes körte negyedét, azzal jól összekevertem és egy szelet kenyérrel megebédeltem:)

2 megjegyzés:

  1. Imádom az ilyen kencéket...a kéksajtot is, ráadásul körtével igazi ínyencség lehet!:)

    VálaszTörlés
  2. én is imádom a különböző kencéket, így kéksajtosan meg tényleg nagyon finom;)

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz