2010. április 20., kedd

Tárkonyos csirkeragu leves

Végre van fényképezőm!!, drága barátnőmtől kaptam kölcsön, hát annyira örültem neki. Talán még szebb képeket is lehet csinálni vele mint a korábbival, na szóval jelentősen jobb lett a kedvem tőle az biztos, így például kiélhettem magam a boglárka fotózásban:) A tárkonyos raguleves az egyik nagy kedvencem, bő 10 éve tanultam Öcsi bácsitól, akivel együtt dolgoztunk egy ideig, ő eredetileg szakács, neki köszönhetek még egy jó kis Budapest szelet receptet is (erről jut eszembe, hogy hűű de rég csináltam) Nagyon sokszor készítettem már tárkonyost, ez a leves az alap verzióban is isteni, de lehet gazdagítani, 2 éve karácsonykor például, borjúból készült, erdei gombával, kukoricával, tejszínnel és krumpli gombócokkal.
Hozzávalók:

400 g csirkecomb filé
1 vöröshagyma.
3 sárgarépa (nagyobb)
3 fehérrépa
1 cikk zeller
1 cikk karalábé
1 csokor petrezselyem
1 ek szárított tárkony (nem volt friss sajnos, ha van mindenképp tegyünk bele)
2 ek liszt
2 l húsleves alaplé (vagy víz+bio leves kocka)
1 kis doboz tejföl
2-3 ek olaj

 
A hagymát felaprítjuk, a zöldségeket megtisztítjuk, a répákat karikára vágjuk, a zellert és a karalábét felkockázzuk. A húst szintén kisebb kockákra vágjuk. Ennek a verziónak az a titka, hogy külön készül a zöldség és a hús egy darabig. A hagymát abban a lábasban, amiben a levest szeretnénk főzni, kis olajon elkezdjük párolni majd kb. 2 perc múlva hozzáadjuk a zöldségeket is párolni, pirítani, közben sózzuk, jó ha ezzel inkább egy jobb minőségű lábosban kisérletezünk, mert küldönben könnyen oda éghet.
Szinte készre pároljuk a zöldségeket. A húst egy serpenyőben kis olajon kb. 5 percig sütjük, kevergetve pirítjuk, 2 gerezd fokhagymát reszelünk rá, sózzuk és borsozzuk. (itt eredetileg fehérborsozni kellett volna, de csak fekete volt)  húsi kockákat hozzáadjuk a zöldségekhez, fél csokor aprított petrezselymet is teszünk bele, leszórjuk 2 nagyobb evőkanál liszttel és felöntjük a húslevessel, hozzá adunk egy nagy evőkanál tárkonyt 10 percig főzzük a levest, mikor kész van mehet bele egy pohár krémes tejföl és a maradék petrezselyem. Szoktam bele készíteni csipetkét is, de gyártottam még császármorzsát utánára, így ezt most inkább kihagytam:)

8 megjegyzés:

  1. Hű, az a virágkép... Nagyon-nagyon!!!

    A tárkonyos leveseket mi is felettébb :-))

    VálaszTörlés
  2. Szia Viki, örülök, hogy tetszik:))) beleszerettem annyi fotót csináltam róla, hogy csak na, minden nap nézegettem munkába menet a virágosnál a gyönyörű boglárkákat!

    VálaszTörlés
  3. Mindkét kedvencembe "belenyúltál"! :)
    Húsvétra kaptam egy olyan gyönyörűséges (cserepes) boglárkát, hogy ámulat! (Végül vidéken hagytam, hogy virágoskerti körülmények között viruljon.)
    A tárkonyos (szárnyas) levesek pedig A LEVES-t jelentik nálam... :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Felhőlány, örülök, hogy pont a kedvenceidet "mutogatom":) Egy gyönyörűséges növényke ez a boglárka tényleg. Még régen anyukáméknál próbáltam ültetni, de sajna nem sok minden nőtt kibelőle, a lakásban nem próbálkoznék vele én sem, bár neked van sok fényed, nem lehetett egyszerű ott hagyni:)

    VálaszTörlés
  5. A borjús erdei gombás verziót mindenféleképpen ki kell próbálnom, és még kukoricát is raktál bele!?

    VálaszTörlés
  6. Kedves Tárkony! tetszik a neved:))) és a fűszert is nagyon komálom! szóval próbáld ki nyugodtan, mert az úgy nagyon fincsi volt tényleg!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek a Boglárkáid (is) :))))

    VálaszTörlés
  8. Kedves Katalin, köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik! a te Boglárkád, azonban meseszépséges:)))))

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz