2009. október 28., szerda

Narancsos Gyömbér tea

Sikerült valami kevésbé kedves vírussal otthon töltenem pár napot és ez a tea jelentette ebben a pár napban a legnagyobb kulinális öröm forrást:) és sokat segített a gyógyulásban is. Nagyon jó volt fölé hajolni és beszippantani a gyömbér és a narancs csodás aromáit. Gyömbér szinte mindig van itthon és elég sűrűn használom sokféle ételbe, szeretem levesekben, ázsiai, indiai ételekben és sütikben, kekszekben is. Imádom az illatát, biztos, hogy megszaglászom egy kicsit, ha a kezembe kerül és sokszor képzelem el egy parfümben is ezt az illatot. Vajon, hogy lehet kivonni belőle? Olvasgatom kéne róla, hátha nem megvalósíthatatlan.A gyömbér valami varázslatos fűszer, a Távol-keletről származik és Kr. előtt 3000-ben keletkezett első kínai fűvészkönyveben is szerepel. A Római Birodalomban már gyógyászati célokra alkalmazták és a középkori Anglia különösen kedvelt fűszere, innen származhatnak a remek sütik ősei:) A gyömbér rokona a galanga, ami szintén egy finom fűszer, ami még citromosabb borsosabb aromájú.
Kimondottan jó a megfázásra, lázra és különböző emésztési problémákra, émelygésre és gyulladáscsökkentő hatású is, de még számos további előnyös hatással rendelkezik.

Hozzávalók:

25 g gyömbér
6 dl víz
1 narancs (bio)
2 ek méz (házi méz, Cégénydányádról:)))

A gyömbért meghámoztam és felszeleteltem, kis kockákra vágtam. A vízben lassan főzögettem kb. 25 percen keresztül. Leszűrtem és vártam amíg picit kihűl, narancslével és mézzel ízesítettem.
Úgy is készítettem, hogy a gyömbérszeleteket csak rövidebb ideig olyan 5 percig főztem egy kis bio narancshéjjal és úgy is nagyon finom lett.

Annál jobb minél frissebb gyömbérrel van dolgunk, annál kevésbé lesz csípős a végeredmény, ha mégis úgy járunk vele és egy kicsit öregecskébb példánnyal van dolgunk akkor nagyon finom frissítő italt kapunk ha egy kis ásványvízzel felengedjük és valami szimpatikus cirtus félével is gazdagítjuk.

Okosságok:Donna Hay: Ízvarázs; Szabó Mária: Gyógyító természet c. könyvek alapján

13 megjegyzés:

  1. Milyen kár,hogy ezt a receptet nem tegnap találtam meg! Ma az uzletben /pont úgy ahogy írod/, szaglásztam egy friss gyombért. :)
    Aztán mégsem vettem meg,mert fogalmam sem volt,hogy mit is készíthetnék belole.
    Nem baj, legkozelebb megveszem és ezt a teát biztos kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Szemirámisz! Nagyon örülök, hogy támpontot adtam a gyömbérhez, de meglátod ez a tea csak a kezdet lesz, mert annyi mindenben isteni:)) Próbálgassad bátran!

    VálaszTörlés
  3. Nahát! Ez nagyon különleges lehet! Én is pont ma mentem el a friss gyömbérek mellett... Hozzád kellett volna először benéznem!:)

    VálaszTörlés
  4. hát majd legközelebb kipróbálod:)én az alma teádat akarom kipróbálni!

    VálaszTörlés
  5. pár hete, amikor megfázással küszködtem itthon, én is literszámra ittam a mézes gyömbérteát. citormmal is próbáltam, de a narancsra még csak nem is gondoltam. most viszont nagyon felcsigáztál...

    VálaszTörlés
  6. Szia Nokedlis, örülök, hogy tetszik naranccsal is:))) tényleg nekem sem ártana iszogatnom, sikerült újra összeszedni valami nyákos kis bacit, szerintem grapefruittal sem lehetne rossz, nahh majd holnap ki is próbálom:)

    VálaszTörlés
  7. miért kell 25 percig főzni? én úgy szoktam, hogy lereszelem, ráöntök forrásban lévő vizet, 10 percig állni hagyom, majd leszűröm. így is jó? köszönöm
    Keirah

    VálaszTörlés
  8. Szia Keirah! Én így olvastam a receptben, de olvastam olyat is ahogy te készíted, szóval úgy is jó lesz. kipróbálom legközelebb én is ezt:))

    VálaszTörlés
  9. Ma jutott eszembe ez a jó kis tearecept,amit még tavaly mentettem el tőled.Elkészítettem,de az én gyombérem valószínuleg tényleg oregecske volt,mert elég csípos lett a végeredmény!
    Legkozelebb megpróbálom kicsit rovidebb ideig fozni.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Szemirámisz, esetleg próbáld ki, úgy is ahogy Keirah is írja, de szerintem az normális, ha egy kicsit csípős lesz, mert nekem mindig csíp a gyömbér frisseségétől függően kisebb nagyobb mértékben:)de mondjuk nekem az ízlett:))))
    próbáld meg felhígitani valamivel, pl. zöldteával vagy narancslével vagy bármivel amitől jobban ízlik;)

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!
    Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy a friss gyömbért hogy érdemes hosszabb ideig tárolni? Egészben, hűtőben? Vagy előre lereszelve fagyasztóban? Hogy áll el tovább?
    Előre is köszi a választ!
    Bessy

    VálaszTörlés
  12. Szia Bessy, Sajnos nem sok tapasztalatom van a hosszabb tárolást illetően, de a friss gyömbér kb. egy hónapig felhasználható, nálam egészben figyel a hűtőajtó tetején. Lereszelve fagyasztóban is el lehet, vészhelyzet esetére:), de akkor ott van az őrölt, frissen a legjobbak az aromái az biztos.

    VálaszTörlés
  13. Szia Ízlésszindróma!

    Köszi a választ! Betettem a hűtőbe, de szerintem nem lesz gond vele, mert egy hónap alatt bizti elfogy majd:):)

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz