2009. augusztus 30., vasárnap

Májgombóc leves


Egyszer régen voltunk egy lagizban Gyöngyös környékén, ott ettem egy olyan májgombóc levest, aminek az íze mélyen beivódott abba az etalonba, amit azóta is keresek. Nem azt mondom, hogy most megtaláltam, de közel járok:) csak megkéne próbálnom legközelebb jobb minőségű csirkemájat beszerezni, mert ezen is sok múlhat és nem fagyasztottal bűvészkedni, ami rádásul az a fajta volt ami egy rakat levet engedett ki, micsoda átvágás, nem mértem le, de a súlya biztos kevesebb volt mint amit ráírtak. A gombóckák méretén is változtatni kéne, nekem szimpatikusabbak a kicsit kissebb gombóckák és akkor lesz talán az igazi.


Hozzávalók
1 l csirkehús alaplé + még pár deci víz
1 marék borsó (fagyasztott)
2 sárgarépa
1 fehérrépa
1/2 karalábé
1/2 zeller
Májgombóchoz
2 csirkemáj
1 tojás
2 ek zsemlemorzsa
1 ek búzadara
1 kk szárított majoranna
1/2 csokor petrezselyem. apróra vágva
só, őrölt bors
A májat megtisztítom, késsel elkaparom és hozzádolgozam a többi hozzávalót, majd állni hagyom. A levest egy lábasba öntöm, beleszórom a felkarikázott répákat, felkockázott zellert és karalábét. Kb. 10 perc múltán a borsót is belerakom. Addig főzöm a zöldségeket míg kellően megpuhulnak, de pár perccel korábban egy kanál segítségével beleszaggatom a májgombócokat, főzöm míg feljönnek a leves tetejére, kb 5 perc aztán kész is.

16 megjegyzés:

  1. A májgombóccal én is sokat kísérleteztem, amíg igazán májas ízűre sikerült. Azóta tojás nélkül csinálom, ne "hígítsa" a májat.

    VálaszTörlés
  2. szia, de ha kihagyom a tojást, azért remélem egyben marad a gombóc:)), de legközelebb kipróbálom úgy is, mert ha májasabb ízű lesz az jól hangzik.köszi

    VálaszTörlés
  3. Ebből a leveskéből holnapra szívesen elfogadnék (ma már ettem...) Nem is emlékszem, mikor főztem májgombóclevest...pedig milyen finom!

    VálaszTörlés
  4. Szia Napmátka, szívesen küldenék, bár sajnos csak így virtuálisan tudok, mert még nyaralás előtt csináltam:) de tényleg nagyon finom....

    VálaszTörlés
  5. még sosem készítettem májgombóc-levest. ha jól emlékszem, csak a menzáról ismerem, de azt is szerettem:-)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Nokedlis, hát ha még sosem készítettél akkor, próbáld ki mindenképp, mert nagyon egyszerű, de cserébe nagyon finom tud lenni. én is csak kb. 3x csináltam eddig:))

    VálaszTörlés
  7. Helló! Szerintem kis zúzott fokhagyma a májgombócba még karakteresebbé teszi a leves betétet.

    VálaszTörlés
  8. Szia! Hűűű, azóta nem is csináltam, de legközelebb teszek bele, biztos jót tesz neki:)))

    VálaszTörlés
  9. Kb. 3 hónapja, amióta először elkészítettem, (iagz én mindent frissen főzök, még a leves alaplét is), nincs olyan hét hogy egyszer ne készíteném el, kedvenc lett:-) köszönjük a receptet.

    VálaszTörlés
  10. Ennek tényleg igazán örülök!!! :)

    VálaszTörlés
  11. Heló! Nagy valószínűséggel rengeteget számít, hogy friss a húsleves és abba főzöd bele. Én most vettem tervbe a májgombi levest, így találtam meg az oldalt. Több receptet összevetek, és majd összekombinálom, ahogy jónak találom:) Így voltam a somlói galuskával is,aztán most Miklós napra sikerült is, igaz fújós tejszínhabbal, nem igazival. Ha sikerült a májgombóc, utána a vadas lesz az életcélom:)
    üdv:)

    VálaszTörlés
  12. Egy másik helyen úgy van a recept, hogy csak zsemlemorzsa és 1 tojás + fűszerek.

    VálaszTörlés
  13. Szia, Remélem jól sikerül a májgombóc levesed!!! drukkolok! Szép életcél:)) hümm, vadas ne is mond! az egyik kedvencem, asszem neki is állok valamikor:)

    VálaszTörlés
  14. Imádja a családom, bevallom nekem már égnek áll a hajam ha ezt kérik, ebédre.Kisfiam, mindig azt mondja, Anya ez az amit nem lehet sosem lehet megunni :-)

    VálaszTörlés
  15. :) Elhiszem, tudom az milyen amikor a szeretteink izélése ami irányít. Nekem is egy kicsit nehéz néha, hogy úgy főzzek, aminek tudom, hogy biztos hogy örülnek és ne valami különlegesebb, újítóbb dolgot. azért gondolom Te is elfelejted ezt amikor a kisfiad boldogan kanalazza a 628. májgombóc levest :))

    VálaszTörlés
  16. viszont nagyon örülök neki, hogy imádja a családod :)

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz