2009. augusztus 26., szerda

Áfonya lekvár


Fekete áfonya lekvár az augusztusi termés befőzés terén, de remélem elkapok majd még pár szem paradicsomot és paprikát, padlizsánt is, hogy jusson belőle télire. A nyaralásból olyan szerencsés voltam, hogy Sarmizegetusa-ról, sikerült hozom egy pár kiló fekete erdei áfonyát. Nem olyan mint amit itt lehet kapni, sokkal kisebb szemű, legalábbis én ilyet még nem láttam, viszont az élettani hatásairól valami csodákat olvastam és nagyon finom is, egy részét meghamikáztuk, de le is fagyasztottam egy keveset télire. Óriási mennyiségű szín anyag van benne, amihez csak hozzáért gyönyörű lilás bordóra festi, így mindig lebuktam a csemegézésével:))





Az áfonyából 2 befőzésnyi lett lekvár, mindkét adagot, külön-külön megillatosítottam a szintén Romániai beszerzésből származó Afinátával és Florioval, a Florio az az íz, amiért én egész júliusban megvoltam veszve:), olyan mint az Amaréna íz, mert hogy előbbi egy áfonya likőr, utóbbi pedig egy mandulás meggy/vörösbor likőr, megjegyzem nekem jelenleg nr. 1.

Hozzávalók

1200 g fekete áfonya

1 zsacskó dzsemfix

400 g nádcukor

0,5 dl Afinata vagy 1 dl Florio

1 citrom leve



Az áfonyát alaposan megmostam, hiszen erdőből származik, lábasba tettem, villával egy kicsit összetörtem, beleöntöttem a cukrot, citromlevet, a likőrt és állni hagytam kb. fél óráig. Aztán feltettem a tűzre és elkezdtem főzni, mikor felforrt belekevertem a dzsemfixet és még 2-3 percig nagy lángon forraltam. Aztán belemertem az előzetesen a sütőben csírátlanított befőttes üvegekbe. 8 kis üvegnyi lekvárom lett és némi kis maradék eleszegetni, de mostmár meg van a télire a camamert sajhoz való betevő kis áfonya lekvárunk:))

4 megjegyzés:

  1. én is a napokban föztem áfonyalekvárt, már csak az színe is teljesen elvarázsol.

    VálaszTörlés
  2. nagyon szép a színe:) bár az áfonyába én teljesen belevagyok szeretve...

    VálaszTörlés
  3. Szerintem Erdélyben vetted nem egy dáko-román hazugság helyen.De amugy mindenhol érik Erdélyben.Többet kellett volna keresned.Az afinata pedig egy löre ami nem kell bele inkább egy kis pálinka(50 fokos )és az az igazi.

    VálaszTörlés
  4. Szia Pojani, meg nem mondom már, hogy pontosan hol vettem, de azóta sem ettem olyan finom áfonyát. Sajna mostanság már nem járok arra, de annyira drága idén az áfonya, hogy idén nem lesz áfonya lekvár:( Az biztos, hogy úgy lenne az igazi az afinata ahogy írod, bár nem minden pálinkával kompatibilis az áfonya gondolom.

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz