2010. szeptember 3., péntek

Őszibarackos szedres clafoutis

Áldom az eszem, hogy kipróbáltam Stahl Judit barnított vajas clafoutis receptjét, mert nekem sokkal jobban ízlett az eddigieknél. Nagyon feldobja ez a plusz íz, a tálalásnál még melegen megszórtam egy kis fahéjas porcukorral, majd nagyon gyorsan langyosan befaltuk kb. a háromnegyedét:)) isteni finom volt!

Hozzávalók:


3 tojás
12 1/2 dkg vaj
15 dkg cukor
1 vaníliarúd
1 citrom
1 csipet só
10 dkg durum liszt (vagy sima)
2 1/2 dl tej

20 dkg őszibarack
15 dkg szeder
1cl creme cassis
(Ez természetesen bármilyen szimpatikus gyümölccsel helyettesíthető)

tálaláshoz: fahéjas porcukor

Az első feladat a barnított vaj elkészítése, ami a francia konyha fontos eleme. Én bevallom őszíntén, hogy most készítettem először, de már többször láttam itt-ott, blogokon, receptekben. Mindig kíváncsian gondoltam rá, hogy az mitől lehet annyira jó.
És tényleg, zongorázni lehetne a különbséget. Én eleve (sajna:) vaj imádó vagyok, de tényleg annyira megbolodította a clafoutis ízét, hogy azonnal kiakarom próbálni majd másban is. 
Szóval barnított vaj, ehhez tegyük a vajat egy serpenyőbe vagy lábasba, majd olvasszuk fel, néhány percig kevergessük miközben egy picit megbarnul és finom mogyorós beütésű ízt kap. Nem árt hozzá jobb minőségű vajat használni. Melegítsük elő a sütőt 170 fokra (vagyis környékére:)), az én sütőm egy pokol konyhája, szóval én egy kicsit vakon tapogatózom sütési hőmérsékletek tekintetében.

A szedret tegyük egy tálkába és öntsük nyakon a cassis likőrrel. Az őszibaracokat hámozzuk meg és vágjuk kis kockákra.
A tojásokat keverjük el a cukorral, reszelt citormhéjjal, csipet sóval. Szitáljuk hozzá a lisztet és keverjük el. Majd apránként adagoljuk hozzá a tejet, szépen dolgozzuk el a tésztában, majd végül adjuk hozzá a barnított vajat. Vajazzunk ki egy piteformát vagy más sütőedényt, ötsük bele a gyümölcsöket, aztán pedig egyenletes rétegben a tésztát. Aztán tegyük gyorsan be a sütőbe (érdemes alá tenni egy nagyobb tepsit, mert ha nincs magasabb peremű formánk, akkor könnyen kifut, mert megnő, de ahogy kivesszük a sütit a sütőből eredeti formájára vissza zsugorodik) és 40-50 perc alatt süssük gyönyörűséges aranybarnára. Melegen szórjuk meg egy kis fahéjas porcukorral és győzzük ki várni míg langyosra hűl;)
Recept: Stahl magazin 2010. nyári számából 

13 megjegyzés:

  1. Hmmmmm.... eszméletlenül jól néz ki! :))
    Nálunk a nyár nagy kedvence volt a tejespite!

    VálaszTörlés
  2. Szia Felhőlányka, örülök, hogy tetszik:))) én is készítettem már pár adagot, de így barnított vajjal érdemes egyet update-elni, mert nagyon jót tesz neki.

    VálaszTörlés
  3. Egyszer írok majd a receptek és az influenza terjedése közt fennálló párhuzamokról feltétlen! :)

    VálaszTörlés
  4. Amúgy a süti ha feleannyira jó, mint ahogy kinéz...:)

    VálaszTörlés
  5. Uramisten, fantasztikus!!! Micsoda illatfelhő lehetett nálad... Nem csoda, hogy oda a háromnegyede :-)))

    VálaszTörlés
  6. szia trendo, hát az nem ártana, mert nagyon szörtyögök:)))
    egyébként a süti tényleg nagyon fincsi...;)

    VálaszTörlés
  7. Szia Viki, hát igen finoman illatozott:)és nagyon etette magát;) viszont tegnap kápiát sütöttem, ez most überel nálam minden süti illatot.

    VálaszTörlés
  8. Rusztikusan szép. Nem is tudtam, hogy a Stahl ilyet is ki tud találni. Köszi, hogy megosztottad.

    VálaszTörlés
  9. Szia Ildy, köszönöm:)) szívesen;) ha jól emlékszem cseresznyés volt az eredeti, de a barnított vaj a találmány benne, amit ha jól emlékszem az újságból egy francia ismerősétől kapott tanácsul

    VálaszTörlés
  10. Vágj ketté egy feketretket, vájd ki a felének egy részét és csurgass a mélyedésbe hársfamézet! Amikor a méz "elvizesedik", "felhigul", akkor kanalazd ki ezt a lét. Egy hetes kúra csodákat művel. Jobbulást!

    VálaszTörlés
  11. Kedves trendo, köszi a tippet, már csak a torkom nem 100-as, de mindenképpen sasolni fogom a feketeretket és veszek valami mézet és jól kipróbálom:)

    VálaszTörlés
  12. Szia trendo, de kedves vagy:)) hát javult a helyzet, bár még nem vettem feketereteket:) és sajna nem úsztam meg az antibiotikumot, de a torkom baja állandosulni látszik, azt meg valószínű csak egy mandula műtét javítaná...brr

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz