2009. május 27., szerda

Epres-Kekszes Pohárkrém


Imádom a pudingokat, túrókrémeket. Amikor korábban elkezdtem megfordítgatni a boltban a termékeket és elolvasgatni az összetételeket, akkor sajnos nagyon sokszor vissza tettem a korábban annyira szeretett termékeket, mert egy kis karragén, xantán v. guar gumi, netán egy kis aszpartam nem hozta meg az étvágyat. Akkortájt kezdtem a házi változatokkal pótolni a hiányt, amelyek sokkal finomabbak és egészségesebbek. Egy kis túrókrém, házi lekvárral vagy friss gyümivel bármikor jöhet:) ez is hasonló csak egy pici malaga borral bolondítottam az ízein.

Hozzávalók:

3/4 doboz ricotta

1/2 zacskó mini leibniz keksz

4 nagy ek joghurt, nálam török 3,5 %

200 g eper

1 nagy lötty:) malaga bor

3 + 2 ek nádcukor

1/2 citrom reszelt héja


A ricottát elkeverem a joghurttal, 2 ek cukorral és a citromhéjjal.

Az epret apróra vagdaltam, majd egy kis lábasban a felét kb. fél dl vízzel feltettem főni, pár perc alatt levet engedett, amikor már egy kicsit lekvárszerű lett elzártam, hozzá kevertem 3 ek. cukrot elkevertem és mikor kihűlt a friss epret is hozzáadtam és hozzáöntöttem a malagát.
A joghurtos ricottakrémet és a malagás epret rétegeztem poharakba, a rétegek közé pedig mini leibniz keksz került. A fagyasztóba tettem, majd egy kissé elfeledkeztem róla, de nem bántam meg, mert kicsit megfagyott és fagyiszerű lett, de ez nem tett neki rosszat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz