2009. május 22., péntek

Gazdag Zöldséges Dal

Az indiai ízek hiányoznak nagyon mostanában, ha egy-két hétig kimarad, akkor már sűrűn eszembe jut, hogy milyen formában is csempésszem a hétköznapokba vagy a hétvégékbe ezeket a csodás ízeket. Kedves barátnőmtől kölcsön kaptam a The Complete Indian Cooking c. szakácskönyvet, amit lapozgatva a bőség zavara fogadott, sokáig tanulmányozgattam a művet, de ez a fogás a "könyv nélkül" készült, ugyanis pont bent felejtettem a munkahelyemen, így hazaérve ezt a zöldséges dalt sikerül improvizálni:))

Hozzávalók

2 db lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
1 ujjnyi gyömbér
5-6 karika cukkini
2 újhagyma
1 kk cayanne bors
1 kk garam masala
6 db csiperke gomba
6-7 kis rózsa brokkoli
10 spárgasíp
2 db új krumpli
1 cs petrezselyem
100 g vöröslencse
1 kis doboz kókusztej
1 lötty tejszín
4 dl víz v. zöldség leves
pár kanál olaj

tálalához: joghurt, naan kenyér (2 lap tortilla, 2 g vaj, 3 dkg trappista sajt)


A lilahagymákat 2 féleképp vágtam fel. Megpucoltam, majd az egyiket apróra, a másikat nagyobb hasábokra vágtam. Az újhagymákat felkarikáztam a zöld része nélkül. Olajon kisebb lángon pirítani kezdtem a hagymákat, fokhagymát, gyömbért és a fűszereket. Pár percig pirítottam, de vigyázva, hogy ne kapjon oda, majd felönttem 4 dl folyadékkal. Beleszórtam a brokkolit és krumplit a megmosott vöröslencsét és kb 20 percig főztem, majd a gomba, cukkini és a spárga kövezett. További 15 percig főztem, aztán felönttem a kókusztejjel és a tejszínnel, majd a vöröslencse teljes puhulásáig készre főztem a dalt, közben ha esetleg elfövi a folyadékot, azt pótolni kell. Végül még egy csipet cayanne borsot és garam masalát is szórtam bele, hogy megerősítsem az ízeket.

Naan kenyér hiányában, tortilla lapokat használtam. Ez alapvetően a Quesadilla(mexikói étel), ami igen sűrű vacsora vendég nálunk, de most tökéletesen pótolta a naant. Készülhet sokféle verzióban én csináltam már sonkával, kolbásszal, darálthusival töltve, fontos mindig a sajt, sülésnél ez fogja össze a lapokat, úgyhogy nem kell vele spórolni.

A kiterített tortilla lapot megkenem egy pici vajjal és ráreszeltem a sajtot, majd befedem a másik lappal. Serpenyőben mindkét oldalát, szép aranybarna foltocskásra sütöm és a joghurttal tálalom az étel mellé.


3 megjegyzés:

  1. Tetszik az ízvilága, biztosan szívesen kóstolnám. Ez a "dal" akkor egy indiai ételféleség?:-)

    VálaszTörlés
  2. igen, én úgy tudom, hogy attól dal v. daal v. dhál (így láttam leírva), hogy lencse v.valamilyen lencse féle van benne. de szép lassan majd kitanulmányozom az idiai ételeket:))))

    kár hogy ételeket nem lehet emailen küldeni:)))mert szívesen küldenék..

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz