2009. november 2., hétfő

VKF! XXIX- Kelbimbókrém leves - juhtúrós-kolbászos gombóckákkal




Megmaradt egy tálkányi főtt kelbimbóm, plusz erősen aggasztott, hogy mit is kéne csinálom MAX szuper VKF kiírására és így amolyan gyors megoldásban született ez a leves, viszont nagyon ízlett mindkettőnknek, úgyhogy máskor is fogok hasonlót készíteni az biztos.

Hozzávalók

10-15 dkg főtt kelbimbó (ha frissel vagy fagyasztottal dolgozunk, a főzési időt kell növelni annyival, hogy puhára főljenek a kelbimbók)
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 ek vaj
1 ek olaj
1,5 ek liszt
1 l szárnyas alaplé v. bio leveskockából készült leves
1 öntet tejszín
őrölt kömény
őrölt bors, só

A vöröshagymát felaprítottam és serpenyőben megmelegített vaj-olaj keverékén dinsztelni kezdtem, amikor már kezdett egy kis színt kapni, mellé szórtam a kelbimbó háromnegyedét, megfelezve, a maradékot félre tettem levesbetétnek. Együtt pirítottam őket egy picit, majd amikor már illatosan összepirultak, akkor félre húztam a tűzről és megszórtam a liszttel, majd alaposan elkevertem aztán apránként felöntöttem az alaplével. Ha nyers vagy fagyasztott kelbimbóból készítjük a levest, akkor itt még főzzük addig míg megpuhul, nekem ez most nem tartott sokáig és botmixerrel pürésítettem a levest, hogy felvegye a finom selymes állagát. Vissza tettem a tűzre és a jól kiforralt levesbe szaggattam a gombóckákat, amiket sajnos elfelejtettem külön lefotózni, remélem elhiszitek, hogy benne van a leveskében:)) addig főztem, míg feljöttek a leves felszínére, tálalásnál kapott egy öntet tejszínt és beleszórtam a félre tett, kelbimbókat is.

kolbászos-juhtúrós gombóckák


2 ek. juhtúró
2 centis házi vastag kolbász (Békéscsabáról, valami isteni finom!)
1 tojás
1 ek. búzadara
2 ek. liszt
ha lett volna, akkor egy pici aprított petrezselyem is belefért volna
pici só

A kolbászt karikát először hosszában kis csíkokra vágtam, majd azokat még keresztbe vágtam és így apró kockákat kaptam. Egy tálba szórtam és hozzáadtam a többi hozzávalót. Hozzá ütöttem az elkevert tojást és elkevertem benne a lisztet és a búzadarát. kb. 5 percet állni hagytam mielőtt a levesbe szaggattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz