2009. november 3., kedd

VKF! - XXIX - Kékszőlős-birs trüffel

Kedves barátaink jöttek hozzánk vendégségbe, többek között akkor készítettem ezeket a csoki golyókat is, nem volt hosszú a pályafutásuk, mert nagyon hamar elfogytak, ám annál mélyebb nyomot hagytak bennem, mert hiányuk szinte azonnal jelentkezett:) Úgyhogy, majd ha megérdemlem, esetleg csinálok még egy adagot:) viszont sikerült ennyire előrelátónak lennem, hogy ez a VKF! mű, már pár hete kész volt.
Jön a karácsony már most hemzseg a fejemben a sok bon-bon, csokigolyó, trüffel gondolata!!! Szorgosan jegyzetelem ezeket, úgyhogy remélem karácsonyra sikerül megörvendeztetnem a környezetemet és persze minden érdeklődőt velük.



Hozzávalók:

100 g étcsokoládé

3 ek kékszőlő-birs lekvár

2 ek mascarpone

2 ek vaj

1 kis doboz manner mogyorós v. kakaós nápolyi (75 g) (sajnálom, de ezt úgy imádom:))


A nápolyit egy erősebb mélyhűtő zacskóba szórtam és nyújtófával porrá zúztam. (hát mi tagadás, nekem is szükségem van feszültség levezetésre:))) Az étcsokit kockákra tördeltem és víz fürdő felett, de mikróban is lehet, felolvasztottam. Pár perc múltán, amikor egy picit visszahűl, de közben folyamatosan kevergettem, belekevertem a vajat, ami ilyenkor azért még elolvad benne, majd hozzáadtam a lekvárt, mascarponét és a nápolyi morzsalékot is. Jól össze dolgoztam az anyagokat, már itt rájöttem, amikor meg kóstolgattam, hogy ajaj, remélem megtudom magam fékezni a vendégek érkezéséig... Aztán gyorsan betettem a masszát a mélyhűtőbe, kb. 15-20 percre, ez alatt pont alakíthatóra keményedett, pontosan 12 db golyóm lett a mennyiségből, amit végül beleforgattam még egy kis kakaóporba és fóliázva visszatettem a hűtőbe pihenni.

5 megjegyzés:

  1. Tudom, hogy az a recept lenyege, hogy birs-kekszölö lekvar van benne, de lehet ezt valahogy helyettesiteni? :-) pl. kekszölö lekvar es birsalmasajt??Köszi:-)

    VálaszTörlés
  2. Hát, most már én sem bírom magam megfékezni..

    VálaszTörlés
  3. Kedves Névtelen:) A birs almasajt helyettesítőnek tökéletes lenne, tényleg akartam én is írni pár alternatívát. pl. egy jó kis aromás szilva lekvárral is kipróbálnám..

    Puszedli! Hát ne tedd;))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szívesen enném ebéd után, izgalmas kombináció!

    VálaszTörlés
  5. tényleg fincsi volt, szerintem karácsonyra még készítek párat:))

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz