2010. január 16., szombat

Ananász-birs lekvár és muffin

Karácsony előtt készült ez a lekvár, a mangó-birs után annyira izgatott, hogy milyen lehet és még ajándéknak is szántam. Kellemesen ananász ízű lekvárt kaptam, a birs miatt jó kis állaggal. Nagyon megszerettem a birsel készült lekvárokat, magas pektin tartalmának köszönhetően remekül sűrít és még az íze is különlegesen illatosan finom. Pár változatot kipróbáltam és egytől egyig mind felejthetetlenre sikerült, legalábbis én biztos jövőre jobban ráhajtok a birs szezonra, mert teljesen elvarázsol ez az illatos gyümölcs. Bár ennél a lekvárnál az ananász íz dominál jobban. Eszegettem is az ünnepekben például panettone-vel és a napokban pedig egy muffin készült belőle. Ma készítettem a VFK-re egy maradék hasznosított verziót, mert árválkodott még egy birs a hűtőben elég rossz bőrben volt már szegényke:)


Ananász-birs lekvár

1 nagy ananász
(tisztítottan mérve 600g)

2-3 birs alma, tisztítottan mérve 600g

5 dl víz

300 g gyümölcs cukor

A birsalmákról ledörzsölgettem a pehelykéket, ketté vágtam az illatozó gyümölcsöket, majd felszeleteltem és a csumarészeket kivágtam. A vízben feltettem főni kb. 1 óra hosszára lett szüksége, míg elkészült a lekvár, fél időben hozzáadtam az apróra felkockázott ananászt és a cukrot, innen már addig főztem míg teljesen megpuhult. Az alaposan elmosott üvegeket félig töltöttem vízzel és nagy fokozaton pár percig forraltam a mikroban. Az így csírátlanított üvegekbe mertem a forró lekvárt, lezártam a tetejét és 5 percre fejre állítottam őket. 4 kis üvegnyi lekvárom lett belőle.

Ananász-birs muffin kókusszal és dióval

1 kis üveg ananász birs lekvár (helyettesíthető más lekvárral de akkor már nem így hívják:)
2 nagy ek tejföl
80 g olvasztott vaj
1 tojás
reszelt narancshéj
250 g liszt
1 tk szódabikarbóna
1/2 tk sütőpor
1 marék dió
60 g kókuszreszelék

A muffinoknál szokásos módón a száraz és nedves hozzávalókat külön tálban keverjük össze, majd ezután lazán össze forgatjuk őket, sosem dolgozzuk alaposan ki a tészát. Muffin sütőbe adagoljuk, ha van kerámia akkor azt kivajazzuk vagy kapszlikban megsütjük. Itt is így jártam el összekeveretem a tojás, tejfölt, vajat, reszelt narancshéjat és a lekvárt, egy másik tálban pedig a lisztet, kókuszt, sütőport és szódabikarbónát. Egy keverő lapáttal pár mozdulattal összekevertem őket. Muffin kapszlikba adagoltam, a tetejébe egy-egy tk ananász-birs lekvárt kanalaztam, úgy hogy közben egy pici mélyedést alakítottam ki a kanállal, hogy a lekvár beljebb tudjom folyni. Pár szép szem diót is teszünk a lekváros tészta köré. 170-180 fokon sütjük én pontosan 17 percig sütöttem míg szép aranybarnára sült és a dió is illatosra pirult a tetején. 11 db nagy muffinom lett belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz