2010. január 25., hétfő

Spenóttal töltött csirkecomb - Sütőtökös rizzsel


Úgy indult ez az étel, hogy volt itthon egy fél sütőtök, amivel ideje volt kezdeni valamit, meg egy kis főtt basmati rizs is akadt. Nagyon ettem volna valami spenótosat és husit is, volt 2 csirkecombi itthon és egyszer csak összeállt a kép:) Spenóttal töltöm meg a csirkecombot, időnkét szoktam töltött csirkecombot csinálni párféle töltelékkel már próbálkoztam, de eddig nekem ez jött be a legjobban. Rákerestem arra, hogy spenóttal töltött csirkecomb, Tintalevesnél találtam is egy olaszos verziót, ami nagyon tetszett és ki is fogom próbálni, de végül találtam még egy-két szimpatikus dolgot a hűtőben ami belekerült a töltelékbe.

Spenóttal töltött csirkecomb
Hozzávalók:

2 csirkecomb

töltelék

2 ek sós túró Romániából, telemea (esetleg sima túró, ricotta, feta vagy sirene, bolgár sajt)
2 gerezd fokhagyma
1 kis vöröshagyma
1 szelet rozsos kenyér
1 dl tej
10 dkg fagyasztott leveles spenót (5 kis adag)
1/2 csokor petrezselyem
1-2 ek olíva olaj
1 tojás
só, őrölt bors

fűszer
1 ek pirospaprika
1 ek zsemlemorzsa
só, őrölt bors

A csirkecombikat megmossuk. A kenyérszeletet beáztatjuk a tejbe. A spenótot felengedjük és a petrezselyemmel együtt felaprítjuk. A töltelékhez apróra vágjuk a hagymát és egy serpenyőben az olajon píritani kezdjük, hozzá reszeljük a fokhagymákat majd hozzáadjuk a spenótot is, kb. 2 percig együtt pirítgatjuk, majd még további kb 1 percre a petrezselymet is beletesszük. Kiszedjük a készülő spenótos tölteléket egy tálkába, beletesszük a tojást, túrót, kinyomkodott kenyérszelet a héja nélkül, pici sót(mert a túró nagyon sós, ha sima túróval, ricottával készítjük akkor több), őrölt borsot. A csirkecomboknak fellazítjuk a bőrét és alátömködjük a spenótos tölteléket. A bőrét, hogy gyönyörű színű és ropogós legyen, megszórjuk egy evőkanál pirospaprika, zsemlemorzsa, só és bors keverékével. Hőálló tálban a sütőtökök kíséretében alufólia alatt 40 percig 180 fokon, majd fólia nélkül még további 15-20 percig sütjük 200 fokon.

Sütőtökös rizs
15 dkg sült sütőtök
20 dkg főtt rizs (basmati)
só, őrölt bors

A sütőtököt villával összetörögetjük, alaposan összekeverjük a rizzsel majd sózzuk és borsozzuk.



11 megjegyzés:

  1. Hmmmmmmmmmmmm, de isteni!

    Jaj, mit nem adnék egy falat telemea sajtért...

    VálaszTörlés
  2. fincsi is;)néha szoktunk kapni a párom szüleitől, ez most nagyon jó volt, frissebb és kevésbé sós mint néhány amit már kóstoltam:)

    VálaszTörlés
  3. Isteni guszta lett ez a csirkecomb! Határozottan tetszik a spenótos töltelék, ezt ki fogom próbálni! :))

    VálaszTörlés
  4. SZia Felhőlány! Köszönöm:) tényleg nagyon fincsi volt, úgyhogy csak bíztatni tudlak, hogy próbáld ki!!!

    VálaszTörlés
  5. Hjajj, ez csodálatos, a spenót+hús kombinációnak egyébként sem tudok ellenállni:)

    VálaszTörlés
  6. Sziia Napmátka, nem is kell neki ellenállni mert minek is:)))

    VálaszTörlés
  7. Tökéletes!!!
    Nagyon szeretem a spenótos tölteléket a húsokban! Roppant guszta lett!!! A köret is megér egy misét....

    VálaszTörlés
  8. jaj, ezt én is rögtön megenném! még sosem mertem nekiállni töltött combnak:-( küldenél nekem 2 db-ot??

    VálaszTörlés
  9. Kedves Trinity! Örülök, hogy olvasol:) én is szeretem a spenótot nagyon husikban és anélkül is:)

    Szia Nokedlis, hát nagyon szívesen küldök:))) viszont állj neki nyugodtan töltött combinak, mert irtó egyszerű és nagyon finom!!!
    Ráadásul a töltelékeket nagyon sok féleképp lehet variálni.

    VálaszTörlés
  10. Jajj! Itt halok éhen! Isteni lehet az illata, a látvány csábító, az íze, hmmmm ... azt hiszem megvan a hétvégi ebéd :)

    VálaszTörlés
  11. Szia Garffyka, szentég azonnal keressél valami finomságot enni:))) viszont örülök, ha megvan a hétvégi edéd, nem lesz rossz;)))

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz