2009. augusztus 18., kedd

Áfonyás szedres ricottás muffinok


Muffin újra! Két változatban is, mindkettő ricottás és gyümölcsös, eléggé extra, ezt arra értem, hogy nem spóroltam sokat a kalóriákkal, bár azért az első változat még beleférhet egy kevésbé szigorú diétába is. Meglepően jó lett a tésztája, finom puha és könnyű, a durum liszt segít, hogy szép homogén tésztát kapjunk és mostanában tudtam csak meg, hogy az élettani hatásait tekintve is kedvező hatású. Az utazásra készítettem és nagyon jól jött a közel két napnyi fárasztó kocsikázás közben.


Szedres-áfonyás ricottás muffin

250 g ricotta
150 g natúr joghurt
200 g nádcukor
100 g vaj
2 ek étolaj
200 g durum liszt
100 g sima liszt
1 tk szódabikarbóna
1 citrom (bio)
200 g áfonya
150 g szeder

Ez a másik verziót már nyarlás után Julcsi látogatóba, illetve a családnak készítettem. Hát nagyon finom, de mitől ne lenne az:)? volt azért némi lelkiismeret furdalásom egy pár elpusztítása után az biztos, de azért túl tettem magam a dolgon:) ezen meggondolatlan gondolkodásmódomnak lassan érik a böjtje, úgyhogy már nézegetem a salátákat:)


Fekete áfonyás mascarponés-ricottás muffin



Amarettis-áfonyás muffinnak neveztem volna, ha lehetett volna érezni benne az amaretti kekszeket, de sajnos nem lehetett, úgyhogy nyugodtan elhagyható, marad benne így is elég "anyag".

10 db amaretti keksz
180 g durum liszt
60 g teljes kiörlésű tönköly liszt
1 tojás
160 g barna nádcukor
250 g ricotta
250 g mascarpone
100 g vaj
1 tk fahéj
1 tk szódabikarbóna
100 g étcsokoládé
200 g fekete áfonya, de más gyümölcsökkel és szárítottakkal is kompatibilis

Mindkét változat elkészítésénél lehet alkalmazni a muffinokra érvényes tészta készítési szabályokat, ami azt jelenti, hogy a száraz és nedves hozzávalókat külön kell összekeverni, azt is teljesség igénye nélkül, nem kell túl precízen kikeverni. Amint ezzel megvagyunk lazán összekeverjük a két tálunk tartalmát és jöhet bele a csoki, gyümölcs, mindkét esetben fagyasztott gyümölcsöt használtam, az a tapasztalatom, hogy sokkal szebben megmarad a tésztában, ha fagyasztott gyümit teszek bele. Némelyik tetejét megszórtam egy kis fahéjas cukorral. A tésztát muffin sütöben sütöttem kis papír kapszlikban, kb. 180 fokon 20 percig. Az elsőből 16 db a másodikból 24 db muffinom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz