2009. december 21., hétfő

Kardamomos csokis-kávés ital- Karácsony feeling

Ezt a bejegyzést még november 27-én kezdtem írni, akkor még nem sejtve, hogy valaki megnyomja közben a pörgetés gombot az irányítón és vár egész karácsonyig:) Nem nagyon ment eddig a posztolás sem, bár az utóbbi pár napban elkapott a karácsonyi forgatag és sütögetés, szüttyögés a csokikkal, trüffel gyártás és kóstólgatás, sütöttem még mini stolleneket pici marcipánnal a közepén, ami hümm..nekem nagyon ízlik és a teszek alapján másnak is;)) a receptet Chef Viki-nél találtam, de én is felfogom írni a blogra, mert jól fog jönni, ha egyszer megakarom sütni újra (és ez biztos:)! A szüleim is pont ilyet eszegettek nagy boldogsággal legutóbb mikor ott voltunk, úgyhogy remélem szeretni fogják ők is. A nagy testvérét több ízben sütöttem korábban, sajnos nagyon szeretem és még szerencse, hogy dupla adaggal kezdtem elsőre...:) de azért hagyok másnak is:))
Szóval elröppent az idő és sok süti tervem szerte foszlott, de nem baj, majd lesz ideálisabb karácsonyi előkészületem!

Szóval vissza november 27-ére:.......A takarítás körül somfordáltam az álmoska szombat délelőttön, nem volt kedvem belefogni, pedig csak elkezdeni nehéz. Túl voltam a reggeli kávézáson már, de mégis újra valami kávés italon törtem a fejem és mivel már egy Earl Grey teát is ittam, abban megegyeztem magammal, hogy további koffeinről nem nagyon lehet szó így délelőtt:)

A Karácsony feeling meg csak utól ért valahogy, annak ellenére, hogy nem szeretem én sem a túl korai hacacárét amit e körül csap a fogyasztást ösztönző gépezet, de szinte minden évben azt érzem, hogy meglep a karácsony nincs időm arra, hogy felkészüljek rá, idén így a blog miatt talán időben kezd megszállni az ihlet, így ezen gondolatok örömére elszürcsölgettem a kis csokis illatos italomat és neki duráltam magam a nagy rend rakásnak.

Egy csinos csomagolással kedves karácsonyi ajándék lehet, ez a kis melegítő instant ital, akkor pélául egy helyes zacskóba tölthetjük a hozzávalókat természetesen a tej kivételével:)
Hozzávalók:

2 dl tejhez

1 ek gabonakávé keverék vagy ízlés szerinti kávé mennyiség
1,5 ek holland kakaópor
1,5 ek gyümölcs cukor
1 kk őrölt kardamom
pici reszelt narancshéj (ha ajándékba készül, akkor szárított)

A tejet megmelegítettem, belekevertem a kávét, kakaót, cukrot, őrölt kardamomot és a narancshéjat, jól elkevertem és boldogan szaglásztam a felszálló aromákat a bögre fölött...

Mára már a nagy takarítás újra esedékes lett:) Televagyok sos projekttel pl: Mákos beiglit "kell" sütnöm, valamelyik nap akartam venni mákos rétest, de nem sikerült...hát meg kell mondjam, szörnyű sokk ért:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz