2010. július 11., vasárnap

Epres narancslekvár

Ragacsos, édes, narancsos, epres. Kalácson és palacsintán tesztelve, Isteniii:) Legalábbis nekem nagyon ízlettl:))), 3 kis üveggel és egy nagyobb kóstolásnyi adaggal készült. Igaz a narancslekvár szüttyögős történet, de megéri, mert a narancs frissítő aromái, frissességgel telve egészítik ki az eper édes, zamatosságát:)) Párom gumicukorhoz hasonlítgatta, nem lenne rossz zselésíteni, mondjuk kandírozott eperből és narancshéjból működne, de tényleg édes és tényleg jó ragacsos.Sajna nagyon finom:) ezt azért mondom, mert szorgosan kóstolgatom, hogy hűűű ez finom csak még egy kicsit. Vigyázat fürdőruha szezonban nem ajánlatos felbontani:))). Még a mosthétvégi Balcsi előtt csináltam, de rohamosan gőzölög:) Azt hiszem gyorsan csinálom kéne télire is egy adaggal legalább.

Hozzávalók:
800g narancs
600g eper
450 g barnacukor
1 citrom
1,1/5 dl víz
1 vanília rúd
1 zsacskó Dzsemfix 2:1

A narancsok héját vékonyan lehámozzuk, úgy hogy, a fehérrészből ne kerüljön bele. (Ez persze micoplane módon sokkal hatékonyabb lehet citrustool-lal, mint én a kis késsel:), na de majd egyszer)
A lehámozott héjcsíkokat, én még egy picit kissebb darabokra vágtam, de rusztikusabbak is lettek, mint a precíziósan lehámozott citrushéj.Aztán a narancshúst és a héjdarabokat egy lábasba tettem, hozzá facsartam a citrom levét és hozzáöntöttem a vizet. Feltettem a gázra és kb. 15 percig lassabb tűzön főzögettem. Aztán hozzá adtam az apró kis kockákra vágott epret, cukrot, vanília magjait és a zselésítőt. Felforraltam és 4 percig főztem, majd a korábban mikroban csírátlanított befőttes üvegekbe szedtem, gyorsan fejtetőre fordítottam legalább 15 percre.

2 megjegyzés:

  1. Sokféle lekvárt kóstoltam már, de epres narancsot még nem... Gyönyörű színe van! :))

    VálaszTörlés
  2. Szia Felhőlány,

    Köszönöm:)) én sem kóstoltam korábban ilyet, de gondoltam jó lehet:) érdemes megkóstolni, mert nagyon fini is;)

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz