2010. július 22., csütörtök

Hideg körtés sóskaleves

Expressz leves, 10 perc és kész, melegen is finom, de ebben a hűségben azért áldásosabb jégbe hűteni.  A meleg miatt tényleg a konyha közelébe sincs kedvem menni, de enni azért azt kell. Sőt én valahogy fordítva működöm, míg másoknak egy falat sem megy le a torkán én délutánra mindig farkas éhes vagyok:))
A sóska is a megosztó ételek közé tartozik, én mindig szerettem, de nálunk is csak a fél család hajlandó megenni. Sóska főzeléket is rég ettem mostanában, de méltatlanul nélkülözöm, valahogy elfelejtem, de gyakrabban kéne készítenem, mert nagyon jól esett a sóska savanykás-édessége.
 
Hozzávalók:
 
100 g sóska
4 közepes érett körte (500 g körül)
1 l csirkehús leves (leveskockából, DM Alnatura)
2 cm gyömbér
60 g márványsajt
4 ek tejföl
őrölt bors, só


A
sóskát megmossuk, megtisztítjuk, a szárát letörjük és ha nagyobb levelekről van szó, akkor a levélből is kiszedjük a vastag közepét, nagyobb darabokra vagdaljuk. A levest felforraljuk és beletesszük a sóskát, 5 percig főzzük. Közben meghámozzuk a körtét és a gyömbért, botmixerrel pürésítjük őket. A megfőtt sóskát is összemixeljük, hozzáadjuk a körtés-gyömbér pürét, sózzuk, borsozzuk. A levest vissza tesszük a tűzre, de már nem szabad forrnia, épp csak összemelegedni a hozzávalóknak. Hidegen vagy melegen tálaljuk és megszórjuk márványsajttal és egy evőkanálnyi tejföllel. 4 adagnyi lesz belőle. Jó étvágyat!
A recept a Reader's Digest válogatás, Izletes falatok percek alatt c. könyvből származik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz