2009. július 6., hétfő

Ötfűszeres oldalas - Diós uborka salátával


Hozzávalók:

750 g sertésoldalas, 4 nagy darab

A páchoz

2 ek (rizs)borecet
1,5 ek szójaszósz
1 chili, apróra vágva
2,5 cm-es darab friss gyömbér, reszelve
1 ek méz
1 csillagánizs
1/2 rúd fahéj, apróra darabokra tördelve
1 ek szezámolaj/olívaolaj
1 ek olívaolaj
1/2 fej hagyma, apróra vágva

A sütéshez:
1 tk kínai ötfűszerkeverék
2 ek méz

Elkészítés:
1. A pác hozzávalóit összekevertem egy tálban. Az oldalast feldaraboltam, mivel elfelejtettük felvágatni és házilag nem ment, csontig bevágtam a húst kb. 3 centinként aztán bepácoltam és egy éjszakára hűtőbe tettem. (Nigella egy uzsonnás zacskóban pácolja a husit, amit én nem tennék kitudja, hogy a savas pác nem oldja-e a nejlon zacsit?) Reggel egyszer átforgattam, hogy mindenhol érje a pác. Másnap délután amikor eljutottam a sütésig a sütőt előmelegítettem 200 C-ra, kivettem a húst a hűtőből, hogy szobahőmérsékletűre melegedjen. Pácostul egy tepsibe öntöttem, lefedtem alufóliával és egy óráig sütöttem.
Közben elkészítettem az ötfűszert:

1-1 kk szecsuani borsot, szegfűszeget, csillagánizst és édesköménymagot valamint 1/2 rúd fahéját teflon serpenyőben átpirítottam aztán mozsárban összetörtem őket.

Egy óra sütés után levettem a husiról a fóliát és megszórtam a fűszerkeverék felével majd megkentem 1 evőkanál mézzel, fólia nélkül 10 percig sütöttem, akinek van grill funkciója, akkor azon süsse, 10 perc múlva megforgattam őket és megszórtam a maradék fűszerkeverékkel és még 1 ek mézzel megkentem, aztán még 10 percet pirultak.

Ezt a receptet, még egy Nigella műsorban kaptam el már jó régen azóta tervezgettem kipróbálni, most, hogy rá kerestem itt találtam rá a receptre.

Diós uborkasaláta

1 közepes uborka
1 ek nádcukor
2 ek citromlé
negyed tk. csilipehely
50 g illatosra pirított dió
1/4 hagyma v. 1 szál újhagyma
50 g petrezselyem

Az ubit meghámoztam (szeretem héjastul is, de így is finom), majd hosszában kettévágtam, aztán felszeleteltem, kb. 1 centis szeletekre. A diót egy serpenyőben illatosra pirítottam, pár perc alatt. A citromlében elkevertem a cukrot, csilit, hozzákevertem a hagymát, diót és petrezselymet, hozzáadtam végül az uborka félköröket és 30 percig hagytam állni.

A saláta ötlete Sarah Brown: Vegetáriánus ételek négy kontinesről c. könyvéből inspirálódott. 3 személyes adag lett.

2 megjegyzés:

  1. De jó lehet ez a szójaszószos, fűszeres pác, biztosan újraértelmezi az oldalast! Nagyon tetszik a harmonikus kísérő, a diós uborkasaláta is! Igazi művész vagy, ahogy az ízeket kombinálod!

    VálaszTörlés
  2. :))köszönöm, a kedves dicséret:))
    finom így az oldalas nagyon, már rég nagyon kiváncsi voltam az ötfűszerre, még sok évvel ezelőtt, anyukáméknál egyszer vettem egyet, akkor még nem tudtam mire használni, csak szaglásztam:)) aztán lejárt a szavatossága és végül kidobtam:(, most jött el az ideje, hogy megtapasztaljam, hogy milyen:))

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz