2010. augusztus 13., péntek

Sárgabarackos narancslekvár




Az biztos, hogy ilyen lekvár készülni fog évről-évre, mert télen milyen jó lesz majd kibontani egy üveggel, a narancsízbe konzervált nyárból:) ez igaz az epres változatra is, még ha kapok szederrel is próbálkozni fogok;) Nagyon jól harmonizálnak a nyári gyümölcsök a narancslekvárral. Az igaz, hogy szüttyögős mutatvány a narancs pucolás, de akinek van citrus hámozója, úgy már nem olyan vészes. Majd ha szembe jön valami nem túl drága példány biztos be újítok egyet. Teljesen ideális elfoglaltság egy hűvöskésebb nyári délutánra (legalábbis engem nagyon jól kikapcsolnak az ilyen tevékenységek) Vicces sárga körömlakkom is lett tőle vagy egy napig:)
Aki teheti készítse bio narancsból, nekem ez most nem fért bele, de a lelkiismeretem megnyugtatásául mosógató szerrel suvickoltam a narancsokat egy jódarabig és előtte kicsit áztattam vízben is. A dzsemfixes módszerrel szemben egyszer mostmár kipróbálom a dunsztolást, de mivel még sosem próbáltam azért félek tőle, hogy megromlik. Mondjuk a narancslekvárhoz szerintem kell a zselésítés, hogy jó legyen az állaga.

4 kis üvegnyi és egy nagyobb kóstolásnyi adag lett belőle, amit teszteltük is palacsintán, hát nagyon rendben van:), de biztos, hogy 1 üveg fagyi mellé lesz, 1 üveg valami jó kis csokis süti mellé, 1 üveg reggelire vajas kaláccsal és ma úgyis kedves barátaink jönnek át csinálok egy kis császármorzsát és szerintem nem bírom kis úgyis kibontok egy üvegnyit:) nahh és már elméletben ugyan de el is fogyott, ezért kell legközelebb dupla adagot készíteni, mert szerintem ajándékozni is nagyon jól jöhet.
Viszont a zöldséges néni szerint a sárgabarack szezon a végnapjait éli, úgyhogy  nekem is iparkodnom kell, hogy azért egy kis barackos gombóc még beleférjen.  


Hozzávalók:

800 g narancs (kb. 500 g lesz a hasznos rész, persze attól függően milyen vastag a héj alatti rész)

850 g sárgabarack

450 g cukor

1/2 citrom leve

1dl víz

1 zsacskó Dzsemfix 2:1



A narancsok héját lehámozzuk, úgy, hogy a fehér részből ne kerüljön rá, a narancshúsról is levágjuk a fehérrészt és a hártyát is. Aztán a lebűvészkedett héjakat apró kis csíkokra vágjuk és a narancshússal, a vízzel és a citromlével lábasba tesszük, majd 15 percig főzzük. Eztután hozzá adjuk az alaposan megmosott, kimagozott és kicsit meggyúrt barackot. Addig főzzük míg a barack kellőképpen szétfő ez kb. 20 perc volt. Végül  hozzáadjuk a dzsemfixet, ezzel még kb. 2-3 percig forraljuk. Alaposan elmosogatott, csírátlanított  üvegekbe (mikorban háromnegyedig vízzel megtöltöttem és felforraltam, magas fokozat kb. 5 perc) szedjük és 5 percre fejre fordítjuk.

1 megjegyzés:

  1. ♥ Olá, amiga!
    Passei para uma visitinha... amei!
    Está tudo muito lindo, criativo e de saboroso.
    Bom fim de semana!
    Tudo de bom!!!♥
    Beijinhos.
    Itabira♥♥
    ♥♥Brasil

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz