2009. szeptember 28., hétfő

Kékszőlő krém - Otello curd:)

Amint megláttam a Trinity VKF kiírását, nem kellett gondolkodnom azon, hogy mi lesz az amit készítek, bár rengeteg borral készült finomság is eszembe jutott, de ezek helyett maradt erre a hétvégére a kellemes borozgatás Etyeken:) és egy süti ami ezzel a krémmel készült.

A kékszőlőt nagyon szeretem, ebben az időszakban, rengeteget tudok belőle megenni, de mégis ez a krém..:) . Szinte "mániámmá" vált mire eljutottam addig, hogy végre lett időm, energiám, hogy elkészíthessem. Nagyon készültem rá és amikor megláttam és megkóstoltam...hát el voltam varázsolva. Sokáig örömködtem és gyönyörködtem a színében. Az íze sűrített szenvedély, olyan féle ami az embert motiválja, nyugtalanítja, ha elfelejti, újra az eszébe juttatja, hogy igen neked el kell készítened, nincs apelláta, nincs mese...hát így voltam én ezzel.

Az alapötlet, hogy a hagyományos citrom krém a lemon curd, elkészítéséhez más gyümölcsöt hasnáljak, Domestic Godesstől származik, nagyon felcsigázott, amikor nyáron megláttam nála a Ribizli curd című bejegyzéstét, tudtam, hogy ezt mindenképp szeretném megkóstolni egyszer, így jutott eszembe, hogy az egyik kedvencemből kékszőlőből készítsem el.


Hozzávalók:

40 dkg kékszőlő
3 tojássárgája
14 dkg gyümölcscukor
10 dkg vaj

Vizet forralok egy lábasban, aminek a tetejére egy tálat teszek és mehet minden hozzávaló bele, ügyelni kell, hogy ne legyen túl forró, mert akkor kicsapódhat a tojás. Kevergetem szorgosan és amint a cukor felolvad a keverékben, alacsonyabb hőfokon, sűrűn kevergetve főzögetem tovább. A szőlő szemeket néha egy kicsit megnyomkodom, hogy ne maradjanak egyben. Kb. egy fél órányi főzés után jónak nyilvánítom. Amint egy kicsit kihűlt szűrűn átszűröm. 2 hétig hűtőben eláll, nálam már egy kicsit több mint egy hete a hűtőben van, de a két hetet nálunk sem éri meg.

Felhasználását tekintve sokféle édességben eltudom képzelni, én sütöttem most hozzá egy kevert piskótát, de piskótatekercsben, keksztöltelékben, kéksajt mellé egy két pötty vagy csak úgy ...

10 megjegyzés:

  1. Az ízét innen nem lehet megítélni, de önmagában csak a színe miatt is érdemes lett volna megcsinálni! gyönyörű :)

    VálaszTörlés
  2. :) Jól néz ki, elég ütős színe lett!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki.A színe valami fantasztikus.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Piszke, Nemisbéka(:)))))))!!), Belly,

    Köszönöm, a barátnőm biztos bolondnak nézett, mert egy jó darabig örömködtem azon, hogy ennek fúú, milyen színe lett már:)))) és aztaaa:))
    A süti azóta elfogyott, kellett volna hozzá egy kis tejszínhab...:), de finom volt.
    A krém íze egyébként inkább tömény, de selymes és édes, mustos és mély...;)

    VálaszTörlés
  5. Engem is lenyűgöz már a külleme is, gyönyörű! S milyen jó ötlet, tényleg...:)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Duende, hát ennek nagyon örülök:)))))))))
    Napmátkánál láttam, hogy te is szőlőstortát csináltál megyek is, meg is nézem..

    VálaszTörlés
  7. Fantasztikus!

    Papánál terem otelló szőlő ;-)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Chef Viki, jó neked, hogy van házi!, csinálj belőle valamit;), vagy csak egyél belőle sokat, mert úgy nagyon egészséges is:)))

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz