2009. szeptember 17., csütörtök

Sárgarépa főzelék - szalonnás fehérrépa fasírttal




Sokan felszisszennek a sárgarépa főzelék hallatára, de én imádom, mint ahogy az összes főzelékfélét, ez az egyik kedvencem, mégis talán ha egyszer csináltam korábban, gyerekkoromban nagyon sokat ettem. Mindkét répával szerencsém volt, mert finom édesek voltak. A fehérrépánál sokszor bele lehet futni fás, öregebb darabokba, hát azt ilyet nem ajánlatos használni. A szalonna nekem nagyon bejött a fasírtban, pár éve csináltuk a párommal a 90 napos diétát, na ott nem játszott volna a szalonna, de akkor jöttem rá, hogy zöldségekből milyen jó kis fasírtokat lehet riggyenteni, azóta is sokszor szoktam főzelékek mellé ilyet készíteni, nagyon széles a lehetőségek tárháza, brokkoliból, karfiolból egyenesen isteniek, de teszek majd fel biztos afféléket is.

Sárgarépa főzelék

Hozzávalók - 1 személyes mennyiséghez

2db sárgarépa – kb. 20 dkg
2 dl víz
½ dl tej
1 ek liszt
1 ek olaj
¼ bio leveskocka, Alnatura
1 tk gyümölcscukor
só, bors

Fehérrépa fasírt


1 fehérrépa
1 tojás
2 ek zsemlemorzsa + 1 ek hempergetni
20 g kolozsvári szalonna
csipet só

A sárgarépát félkarikára vágom, majd 2 dl vízben, sóval, borssal, a bio leveskockával felteszem főni. Közben elkészítem a rántást, az evőkanál lisztből és olajból. Amikor a répa megpuhult hozzáöntöm a tejet, gyömölcscukorral édesítem és berántom, még megkóstolgatom az ízeket, ha kell még egy kis cuki teszek bele:)

A fasírthoz a reszelő nagyobb lyukán lereszelem a fehérrépát, ütök bele egy tojást. A szalonnát felcsíkozom és apró kockákra vágom, aztán egy serpenyőben megpirongatom és a répához adom. 2 ek zsemlemorzsát keverek bele és egy picit állni hagyom, de tényleg csak pár percre. Szimpatikus formájú fasírtkákat gyártok belőle, meghempergetem egy kis zsemlemorzsában és kevés olajban megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz