2009. szeptember 18., péntek

Csirke - citromos borsos, gyömbéres bundában

Úgy született ez az egyszerű csirke falat, hogy még régebben a kínaiból ismert bundásabb panír után néztem, így találtam egy sült banán receptet, aminek a tésztáját hasznátam ehhez. Mikor elkészült elképedve nézegettük a kis falatkákat, mert vicces állatfigurákat mintáztak, mi nagyon jókat szórakoztunk, hogy nézd ez egy halacska, ez meg egy röfi és egy pulyka, meg egy sárkány és egy rák, és-és ez meg egy bálna:))))) Szóval a fantáziánk szárnyalt és szegény páromnak alig engedtem, hogy neki lásson, nehogy megegyen valakit, anélkül, hogy lefotóznám. Egyébként nagyon finomra sikeredett és a citromosborsot nagyon megszerettem és elkészítem majd ha kifogy a "gyári", a házi verzióját is. Korábban használtam a citromos borsot már ebbe spagettibe és kéne ilyet is újra csinálni:)


Citromos borsos-gyömbéres panír

3 ek liszt

2 ek étkezési keményítő

1 tojássárgája

10 ek víz

1 ek olaj

csipet sütőpor

ujjnyi gyömbér reszelve

1 tk citromos bors (fehér és zöld bors, citrom, kurkuma és curry)

1 csipet só

1 csirkemell

borsó, répa köretnek

A bundához három evőkanál finomlisztet, két evőkanál keményítőt összekevertem, kevés sütőporral, a tojássárgájával, tíz kanál vízzel, és egy evőkanál olajjal, a citromborssal és gyömbérrel csomómentes tésztává kevertem. Belemártottam a falatnyi darabokra vágott csirkemellet és bő forró olajban megsütöttem. Köretnek wokban pár ek vízben pároltam a répát és a borsót pici sóval, aztán amikor elforrt alóla a víz, kicsit meg is sütöttem, de még roppanós maradt mindkettő.

A panír receptje Wang Qiang mestertől származik.


3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon klassz, és tényleg helyes kis állatkák születtek! Én is szeretem a kínai típusú panírt, viszont azt csak frissen.

    VálaszTörlés
  2. nagyon szép állatkerti gyüjteményetek lett. sztem afféle gyerekek kedvence is lehet belöle;-)

    VálaszTörlés
  3. Napmátka, igazad van, hogy csak frissen jó, mert másnap összefottyad egy kicsit:)

    Nokedlis, hát igen;) bár, hogy pont ilyen vicces állatkák legyenek, az csak a "véletlen" műve volt, de aztán az is lehet, hogy csak figyelmes szem kell hozzá, mint például a felhők formájába is sok mindent lehet bele látni.

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz