2009. június 11., csütörtök

Citromos-borsos Tonhalas spagetti


Aránylag kevés tésztaétel szerepelt eddig a blogon, de azért próbálom arányba hozni a valósággal, mert azért ha nem is túl sűrűn de 2-3 alkalommal biztos kerül az asztalunkra egy hónapban. Nagyon finomra sikeredett ez a verzió, a kis Kedves elégedett nyammogással tolta befele:) A citromos borsot a Nagy Csarnokban az Ázsiában vettem, van benne fehér és zöld bors, citrom, kurkuma és curry, házilag sem lenne nagy bonyolultságú elkészíteni. Cápaharcsát szeretnék vele készíteni valamilyen formában, ezen még törpölök egy kicsit, de annyira kíváncsi voltam az ízére, hogy gyorsan kipróbáltam így. Nem bántam meg remekül harmonizált a tonhalas tésztával is.

Hozzávalók:
1 doboz tonhal konzerv (Delfin mentes)
1 marék friss v. fagyasztott zöldborsó (most végre friss:)
2 új hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 ek vaj
1 ek olaj
5 dkg erdélyi szalonna, na itt lehetett volna valami olasz sonka v. szalonna, de ilyenem most nem volt itthon
1 tk citromos bors, picit többet is megbírt volna, de előbb sóztam sajnos:( sokkal szebb sárgásabb színe lett volna a tésztámnak, de az ízén azért érződött a kellemes borsos-citromosság)
80 g grana padano sajt
2 ek egy érettebb camambert sajt, lágyabb belsejéből
1,5 dl tejszín
1 dl víz
1 marék aprított petrezselyem
250 g spagetti


A vajat és az olajat összemelegítem egy mélyebb serpenyőben vagy wokban, megpirítom benne az újhagymákat, belereszelem a fokhagymát míg illatozni kezd. Közben vizet forralok a spagettinek sóval. Miután jónak nyilvánítom az újhagyma szeleteket kiszedem őket egy tálra, majd a felcsíkozott szalonnával is így teszek, aztán félre húzom a serpenyőt. Beleszórom új szerzeményemet a Nagy Csarnokból a friss zöldborsót.
Beleöntöm a tejszínt és a vizet és kis lángon megfőzöm a benne a zöldborsót kb. 5-6 perc alatt. Belekanalazom a lágy camambert sajtot, kevergetve felolvasztom, hozzáadom a tonhalat és a citromos borsot és ízlés szerint még sózom, de óvatosan, mert a fűszerkeverék sós volt (ez persze utólag esett le:)). A mártásba belekeverem a félretett újhagymát, szalonnát. Közben kifőzöm a spagettit és ha kész, a mártásba szedem. A petrezselymet apróra vágva szintén hozzákevertem és tálalásnál még egy kis akciósan vásárolt:) grana padano-val is megszóram Nem egy light változat! 2-3 személyes adag. Vacsiztunk belőle és másnapra is jutott nekem ebédre.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szoktalak olvasgatni. Tetszik a blogod! Kérlek, nézz be hozzám: zsannamanna.blogspot.com
    Vár ott rád valami.

    VálaszTörlés
  2. Tudom, hogy nem látszik a blogomon, de nagyon szeretjük a halat (párommal, Apukámmal együtt.)
    Így azután meg is kívántam ezt a tésztát, valamelyik nap elkészítem, köszi!

    VálaszTörlés
  3. Napmátka! Örülök, hogy tetszik:))Remélem nektek is ízleni fog!!Jó étvágyat hozzá:))) Mi is nagyon szeretjük a halucit, meg az összes tengeri kütyüt, de az sajnos tényleg nem olcsó mulatság, úgyhogy csak ritkán kerül terítékre.

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz