2010. április 22., csütörtök

Kandírozott cseresznyés szuper omlós keksz

Kétszer is sütöttem ezt a kekszet Húsvétkor, először még rendes keksz formájú kekszek lettek belőle kadírozott cseresznyékkel. De amikor tudatosult bennem, hogy a locsolkodóknak nem vettem csoki tojást és utolsó próbálkozásaim a közeli kis boltban nem sikekeredtek, az eladó lány elég furán nézett rám, hogy Húsvét hétfőn csoki tojást keresgélek. Így ki gondoltam, hogy nem baj, majd sütök tojás formájú kekszeket:) Mindenképpen meg akartam róla emlékezni, bár ez egy teljesen egyszerű omlós tészta, de amikor egy hét múlva megtaláltam egy pár kicsit megkokszolódott aljú példányt, ami ráadásul egy konyha ruhával letakarva figyelt a konyhában egy hétig és semmi baja nem volt az ég világon, akkor azt gondoltam, hogy milyen jól fog jönni máskor is ez a recept. Például ha hosszabb távon eltartható édességen kell agyalni. Ráadásul az ízesítésének csak a fantázia szab határt.

Hozzávalók:

20 dkg vaj
12 dkg porcukor
1 tojás
2 ek. tej
35 dkg liszt
1 tk szódabikarbóna
1 kk őrölt szegfűszeg
1 rúd vanília
10 dkg kandírozott cseresznye

a tetejére:
1 tojásfehérje
2 ek nádcukor

Húsvéti keksz tojásokhoz:
sok-sok porcukor,
kevés tojásfehérje:), cukorvirágok

A vajat keverjük habosra a cukorral, tojással és tejjel. A liszteben keverjük el a szódabikarbónát és a szegfűszeget és keverjük a vajas masszához és keverjük bele az apróra vágott kandírozott cseresznyét is. Diónyi gömböket csippentsünk le a tésztából és sütőpapírral borított tepsire sorakoztassuk őket, mindegyiket egy kicsit nyomkodjuk laposabbra. Előmelegített sütőben 10 percig elősütjük, majd kivesszük a sütőből a tetejét kenjük meg a tojásfehérjével és szórjuk meg a cukorral. Tegyük vissza a sütőbe meg 6-8 percre, hogy egy kis színt kapjon a kekszike. Rácson hűtjük, 30 darab kekszem lett. A tojások esetében a tésztát kinyújtottam kicsit és tojás formára alakítottam a kekszeket 15 percig sütöttem őket, majd bevontam őket mázzal  és megszórtam cukor virágokkal.
A recept a Magya Konyha 2009. Áprilisi számában találtam és picit másképp Áfonyás korongok néven fut.

2 megjegyzés:

  1. Juj, az a beleharapós példány... Juj de jó!

    S megint itt a virág :-)

    VálaszTörlés
  2. :) Igen-igen, bűvös az a virág, úgy tetszik nekem is, hogy gondoltam egy-két fotót még felteszek. Én is nézegettem, hogy jó lenne most egy harapás süti, na megyek is keresgélni egy kis csokit, azt talán még találok itthon;))

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz