2010. április 12., hétfő

XXXIII. VKF! Sült bulgur puding áfonyával




A XXXIII.VKF-re készült szintén bulgurból ez az édesség. Rég terveztem már édesen is kipróbálni. Nagyon megtetszett alapvetően egy kenyérpuding recept amiben a kenyér helyettesíthető a bulgurral. Áfonya helyett bármilyen más gyümölccsel eltudom képzelni, pont volt még egy kis áfonyám a fagyasztóban így ez adta magát, de eperrel kifogom próbálni legközelebb és nagyon jó, hogy az eperre már nem kell sokat várni. Sőt csokival, aszalt gyümölcsökkel, mazsolával is nagyon finom lehet és a bulgur helyett biztos, hogy kuszkusszal is működik, nahh szóval örülök ennek a receptnek, mert sok lehetőség van benne és azért is, mert egy egészségesebb desszert kategória és mégis finom:)


Hozzávalók:
90 g főtt bulgur (2 dl tej, 1/2 rúd vanília, 2 tk méz)
90 g fekete áfonya (fagyasztott)
3 ek méz

1,2 dl tej
1/2 rúd vanília
1/2 citrom reszelt héja
2 tk vaj

1 tk fahéj
1 tojás
1 marék dió





A bulgurt megfőzzük a 2 dl tejben a vanília kikapart belsejével, ez kb 10 perc, amikor picit kihűl hozzákeverjük a 3 teáskanálnyi mézet. 3 kis szuflé formát kivajazzunk. (vagy tetszés szerint egyben is készíthetjük, akár egy nagyobb pite formában) 
A tojást elkeverjük a tejjel és a többi hozzávalóval. A bulgur felét szét osztjuk a formákban és az áfonyás masszát is 3 felé öntjük, majd a maradék bulgurt a tetejére kanalazzuk. Végül a diót szétosztjuk a formák tetején és 190 fokon 35 percig sütjük. Hidegen és langyosan is finom volt, bár egy egész tálkával azért brutál laktató. Nagyon eltudok hozzá képzelni még egy kis tejszínt vagy vanília fagyit is;)  

A receptet itt találtam.

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a színe, imádom az áfonyát! A bulgurral még nem kötöttünk közelebbi ismerettséget. Elmeséled, milyen az íze? Hasonlít valamennyire a hajdináéra?

    VálaszTörlés
  2. Szia, én is nagy áfonya rajongó vagyok:), hát nálam meg a hajdina nem túl ismert, egyszer régen ettem, de nem hagyott túl maradandó emléket. Nem egyszerű megfogalmazni a bulgur ízét, állagra én a tarhonyához hasonlítanám, ízre picit talán a barna rizsre emlékeztethet, ámbár egyedibb, de finomabb:) kóstold meg egyszer és kíváncsi vagyok szerinted milyen?

    VálaszTörlés
  3. Én a hajdinára szoktam azt mondani, hogy olyan, mint a tarhonya, csak olyan lencsés ízbeütéssel.:) Szerintem kicsit hasonlíthat az ízük, de ki fogom próbálni, s pont az áfonya miatt ezzel a recivel.

    VálaszTörlés
  4. :)szeritem is hasonló lehet, próbáld ki mindenképp, emlékeim szerint a hajdina, kicsit "egészségesebb" ízű volt, mint a bulgur, nekünk nagyon bevált a hétköznapokban.

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz