2010. április 11., vasárnap

XXXIII. VKF! Mentás vöröslencseleves bulgurral

Limara  XXXIII. VKF témájáról amikor olvastam rögtön a bulgur ugrott be, amit nagyon szívesen eszünk mindféle formában, sokszor csak simán köretként szerepel, de zöldségekkel kiegészítve szoktam gyors ebédet összedobni belőle vagy salátába tenni, taboulleh féleség lesz általában a végeredmény. Sőt a legutóbbi Gyöngytúkok szakkörön a barátnőm készített egy olyan libanoni salátát, amiben zöldségek, csicserborsó, hummusz mellett szerepelt a bulgur, nagyon ütős kombinációban.
Levesben még nem használtam bulgurt, így ez volt az elsődleges terv és végül el is készült ez a mentától illatozó török leveske. Ráadásul a mentát Törökországból hozta nekem ajándékba drága barátnőm egy csomó más fűszer társaságában, na de most végre használtam is belőle és tényleg különlegesen finom aromás volt!

Hozzávalók:

1 közepes fej hagyma, apróra vágva
90g bulgur
90 g vöröslencse
2 ek paradicsom püré
2 ek teljes kiörlésű tönköly liszt
2 tk vaj
1ek olíva olaj
2 tk szárított menta
2 tk szárított borsikafű (eredetileg kakukkfű volt a receptben)
2 tk csili pehely
1,5 l zöldség leves (3 Alnatura bio leveskockából)


A vaj és olíva keverékén megpároljuk a hagymát, majd megszórjuk a liszttel és beletesszük a paradicsom pürét is 1-2 percig együtt pírítjuk. Hozzáönjuk a megmosott bulgurt és vöröslencsét, felöntjük a levessel, sózzuk és a borsikafűvet is hozzáadjuk. 30 percig lassú tűzön főzzük míg megpuhul a bulgur és a lencse. Tálalsánál forrón megszórjuk  mentával és csilivel.
3-4 személyes mennyiség.
A receptet itt találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz