2010. április 2., péntek

Barack virágok és Citromos Hummusz


hát nem éppen egy Húsvéti étel tudom, de viszont a héten készítettem és nagyon finom. Nem sokban tér el a hagyományos verziótól, ami szerintem zseniális. Lehet  turbózni ezzel azzal;) ki mint szeret. Reszelt citromhéjat tettem bele ettől kellemesen felfrissült az íze. A gyöngytúkoknak:) is készítettem egy korábbi "szakkörön":), akkor citromhéj nélkül. Nem éri meg készen venni, mert az elkészítése egy szempillantást vesz igénybe. Modjuk a csicseri beszerzésében, előnyöm, hogy két irányban is 5 perc távolságban elérhető.  A gyöngytúkoknak:) is készítettem egy korábbi "szakkörön":).Nem nagyon éri meg készen venni, mert az elkészítése egy szempillantást vesz igénybe.
Sajnos nem igazán tudom, hogy mivel fogok a későbbiekben fotózni, mert nem kellett volna szegénykét "szöcskézni, most úgy néz ki, hogy ez sem lesz egy darabig:( Így a Húsvéti sütés-főzésről nem tudom, hogy betudok-e számolni, de azért remélem valahogy megoldom. Azért még sikerült lefotóztnom a hétvégén Anyókáméknál beszerzett, metszés után maradó rügyes barackfa ágakat, amik gyögyörűen virágba borultak és bódító tavasz illattal árasztották el a szobát:)










Hozzávalók
200g csicseriborsó konzerv (lehet persze főzni is a szárítottat, ha van erre időnk)
1 gerezd fokhagyma
1 ek tahini (szezámkrém, törökboltokban, Ázsiában lehet kapni)
2 ek olíva olaj 
1/2 citrom leve és reszelt héja (bio)

A hozzávalókat botmixerrel pürésítjük, végül hozzáreszeljük a citromhéját is. Legalább egy éjszakát hűtjük, hogy az ízek összeérjenek. Török zsemlével, pitával, pirítóssal, salátába, husihoz öntetként vagy ahogy csak szeretnénk úgy eszegetjük. Ezt a mennyiséget én jó pár nap alatt tüntettem el.

Mindenkinek nagyon szép Húsvétot kívánok!

4 megjegyzés:

  1. Én is kívánok Neked vidám és békés húsvétot:)

    VálaszTörlés
  2. Én is kívánok kellemes ünnepeket:)

    VálaszTörlés
  3. Milyen jó kis friss ízvilágú kencét készítettél! Ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Felhőlány, örülök, hogy tetszik, nagyon rávagyok kattanva a kicsit citromos-sós krémekre:)) próbáld ki, mert tényleg finike.

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz