2009. június 24., szerda

Mascarponés piros bogyós muffin


Ahhoz képest, hogy szabadkoztam a muffin gyártás miatt, ez már a sokadik verzió:)
Nagyon jót tesz a tésztának a mascarpone (mondjuk ezen nem is csodálkoztam) és a durum liszt, ettől egy picit könnyedebb, lazább lesz a tészta. A párom nem egy nagy édesség evő, de ebből jó párat betolt, miközben magyarázta, hogy ez nagyon finom! Aminek persze én meg örültem:))))

Hozzávalók

125 g mascarpone
80g vaj
1 (bio) citrom reszelt héja
2 tojás
160 g nádcukor
150g finom liszt
100 g durum liszt
1 vaníliás cukor/vanília kivonat
1 kk sütőpor
1 kk szódabikarbóna
1 nagy marék málna
1 nagy marék ribizli

A mascarponét elkeverem a tojásokkal, cukorral, vaníliás cukorral, lágy vajjal, reszelt citrom héjjal. Egy másik tálba kimérem a liszteket majd elkeverem a sütőporral és szódabikarbónával. Aztán lazán összekeverem a két tál tartalmát és végül belekeverem a gyümiket is, én most fagyasztott gyümölcsöt használtam, mert nagyon esett az eső és csak az idei gondosan elspájzolt málna és ribizli volt a fagyasztóban, de nekünk azonnal szükségünk volt a sütire:)) A muffinsütőben elosztom 3/4-ig a masszát, de persze előtte kapszlikat teszek bele. Előmelegített sütőben 25 perc alatt 170 fokon aranybarnára sütögetem őket.

Aki kipróbálja a receptet és friss gyümölcsöt használ hozzá, javaslom, hogy a tészta hozzávalóin lazítson még egy kis tejjel vagy joghurttal és akkor nem törnek annyira össze a gyümölcs szemek, illetve még az is megoldás, ha a tetejére félre tesznek egy pár szép szemet, hogy jobban mutasson. 11:) nagy muffinom lett.

6 megjegyzés:

  1. Olyan igazi vidám-nyári muffin ez! Hiába, a piros bogyósok kitesznek magukért!:)

    VálaszTörlés
  2. Igen, szinte minden formában gyönyörűek és isteniek, a nyár egyik legszebb ajándékai, már csak le kellett fotózni:)) annyi fotót csináltam, hogy alig tudtam választani olyan szépek lettek:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mian, köszönöm:) örülök, hogy tetszik.
    nálad is sok-sok gyönyörű dolgot találtam:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a receptet, nagyon finom lett, bár csak ribizli volt a kertben de így is nagyon nagyon ízlett mindenkinek :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon örülök, hogy kipróbáltad és sikered volt vele!!! Jó neked, hogy csak úgy a kertben van ribizli:))

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz