2009. június 20., szombat

Málnás és cseresznyés gombóc csokiszósszal

A korábbi VKF idézte fel bennem a krumplis gombóc képét, akkor a meggyes verzióra voltam rákattanva, de a grízes-ricottás gombócba került végül a meggy, amit túróval kellett volna készíteni:).

A savanyúkáposztás nudlihoz nagyobb mennyiségű krumplis tésztám készült, gondoltam, hogy akkor nincs mese készülhet a gombóc is. Cseresznye és málna volt itthon, így azzal töltöttem meg őket. A nudlinál megadott tészta mennyiség feléből készültek a gombócok.

Felhasználtam, hozzá tölteléknek:

fél doboz málnát,
egy marék érett cseresznyét
és készült 1 db ribizlis is, 2 fürt ribizliből:)))
kb. 100 g nádcukrot
1 centis tésztát nyújtottam, amit téglapokra vágtam fel. A téplapok közepére halmoztam a gyümölcsöt, pár szem málnát és 1-2 cserkót, de itt aztán lehetne sok más fini gyümit is tenni bele, mindegyik mellé szórtam 1 kávéskanál cukrot is. Gombócokat gyártottam belőlük, amiket az összecsippentett felükkel lefelé tettem le a nyújtó deszkára picit pihenni mielőtt kifőztem, sós forrásban lévő vízben. 14 db gombócom lett.
A csokiszószhoz már nem volt kedvem trükközni, így egy fél tábla étcsokit felolvasztottam a mikroban és hozzá kevertem egy kávéskanál vajat és egy kis tejet, kb. 0,5 dl lehetett. Ezt kínáltam a gombócok mellé.

3 megjegyzés:

  1. Ilyet még nem ettem, de biztos, hogy a kedvencem lenne. Gyerekkoromban a szilvásgombóc mellett a sárgabarackost szerettem nagyon (most is, csak ritkán készítem...)

    VálaszTörlés
  2. én is nagyon ritkán készítek gombócot, naaggyon szeretem a szilvásat:))) is, barackosat szerintem még nem ettem, de biztos szeretném, szederrel, áfonyával is jó lehet.

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok. Éppen tegnap csináltam meg, de én külön- külön raktam bele a gombócba. Isteni finom lett.

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz