2009. június 18., csütörtök

Savanyúkáposztás nudli


Ez volt az egyik étel amit a korábbi VKF-re terveztem, hát látszik nem kicsit vagyok csúszásban, de igazából nem baj nem hajt a tatár:)) csak én magamat. A főnöknőm a cégnél ebédelt pár hónapja ilyet, a közeli kantinból szerezte, akkor megkóstoltam és ez alapján készítettem el. Nagyon finom lett, bár ez sem egy könnyű nyári fogás az biztos.
A titkokat már egyszer megírtam, majd a blogger eltűntette egy részét, de mostmár tényleg felteszem hamar:)
Nudli receptet keresgéltem és megláttam Napmátkánál a mákos nudlit, aztán már nem keresgéltem tovább:) Viszonylag nagy adag nudli lesz a megadott mennyiségből, én kettőnkre ennek a feléből készítettem nudlit, a feléből lett savanyúkáposztás, a másik felét lefagyasztottam, mákos lesz majd;)), a maradék tésztából pedig gombócok készültek, méghozzá málnás és cseresznyés változatban csokiszósszal, iparkodom majd egykét képet feltenni róluk.

Hozzávalók:


Nudlihoz

100 g teljes kiörlésű tönköly liszt

100 g fehér tönköly liszt

100 g sima liszt

3 dkg vaj

1-2 ek olaj

1 kg krumpli


Savanyúkáposztás alap

250 g savanyúkáposzta

5 dkg erdélyi szalonna

1 fej vöröshagyma

1 gerezd fokhagyma

2 kk só
örölt bors


A nudli hozzávalói picit változtak, de ezt az otthon található alapanyagok befolyásolták.
A krumplit héjában megfőztem, majd mikor kihűlt áttörtem és hozzá gyúrtam a többi alapanyagot, 1 centisre nyútottam, majd hosszában felcsíkoztam Napmátka útmutatásai alapján kb. 3 centis nudlikat vágtam, amiket nudli formájúra sodorgattam.

Közben sóval vizet forraltam, majd adagokban kifőztem a nudlikat.

Egy serpenyőben 1-2 ek olajat hevítettem, ment bele az apróra vágott hagyma, üvegesre pároltam, belereszeltem a fokhagymát majd hozzáadtam a felcsíkozott szalonnát, azt is pirítottam egy kicsit és a apróbbra vágott savanyúkáposztát is beleszórtam. Az egészet még pár percig pírítottam, majd hozzászedtem a kifőtt nudlikat és jól átkevertem. Végül tekertem rá egy viszonylag nagyobb adag őrölt borsot.

6 megjegyzés:

  1. Kedvemre való összeállítás!Jó ötlet!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tündér! Örülök, hogy tetszik, próbáljátok ki. Nagyon fincsike:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes ételnek tartom. Még nem ettem ilyet soha, de miért ne?!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Napmátka, szia:) köszöni a kantin séfje, ahol egyébként nagyon kis jópofa kaják szoktak lenni, ill a főnöknő, hogy megvásárolta:) Igaz recept nem volt hozzá, de nem volt nehéz legyártani:) Finom nagyon, próbáld ki alkalom adtán:)

    VálaszTörlés
  5. Hú de jó hogy rá akadtam erre a receptre.....

    Minden évben rakunk el egy agyagedényben savanyúkáposztát, és néha a rakott, és székely káposzta közöt jól jön egy ilyen üdítő változatosság......

    Köszönöm : Tibu

    VálaszTörlés
  6. Kedves Tibu,

    Nagyon örülök neki, hogy tetszik a recept. Jó nektek, hogy van saját savanyúkáposztátok,hogy kell azt csinálni? tényleg finom ez a kaja, van is lefagyasztva még egy kis nudlim, csinálok belőle még én egy kis ilyet:)

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz