2009. június 6., szombat

Meggyes Tönköly muffin


Nem tehetek róla, előszeretettel nyúlok időnként a muffinhoz, mert azért én szeretem, bár a sütésnél figyelnem kellett volna egy kicsit, mert 11 fele már álmoska voltam:) úgylátszik és megkokszolódott pöppet. Reggelire, tízóraira kézen fekvő, de csak úgy is szívesen készítek néhanapján. Most az irodába vittem belőle:), haza már nem hoztam:)

Hozzávalók


200 g tönköly liszt, fehér

50 g tönköly liszt, teljes kiörlésű

200 g meggy

1 kis doboz natúr joghurt

1 citrom reszelt héja (nálam, bio)

160 g nádcukor

100 g vaj

1 tojás

1 kk sütőpor, 1 kk szódabikarbóna


A sütőt előmelegítem 180 fokra. A muffinál szokásos módon a nedves és száraz hozzávalókat külön tálban összekeverjük. A kicsit megolvasztott vajhoz mehet a cukor, joghurt, tojás és a citromhéj. A lisztekhez pedig a sütőport és a szódabikarbónát adjuk. Lazán összeforgatom a két tál tartalmát és a kimagozott meggyet is hozzákeverem. Kb. 15-20 perc alatt világos barnára sütöm (nem feketére:), néhány tetejére jutott még egy kis maradék mandula pehely is.

2 megjegyzés:

  1. Ez már idei meggy? Milyen klassz! Én is szeretem keverni a liszteket. Ennyi kokszolódás meg csak jót tesz neki (persze én mindent jól megsütve szeretek...:)

    VálaszTörlés
  2. Igen ez már idei, igen a liszteket én is próbálom kevergetni, hogy legyen benne egy kis rost is:), így kisebb lelkiismeret furdalással eszem őket egymás után:))

    A koksztól viszont félek és eléggé mániásan lekapargatom :)

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz