2009. június 26., péntek

Meggyes joghurt

Már 2x reggeliztem a héten házi készítésű meggyes joghurtot, korábban 1-2 éve amikor még vásároltam bolti gyümölcsös joghurtokat ez volt az egyik kedvencem. Tönköly kiflivel, kornspitz-el sokszor szoktam natúr joghurtot v. kefírt reggelizni, így gyümölcsösen azért változatosabb és ráadásul a variációk száma is bőséges, főleg így nyáron a sok finom gyümölcsnek köszönhetően. Azért is érdemes otthon készíteni, mert egyrészt tényleg pár szempillantás alatt kész van és másrészt legalább kimaradnak belőle az e-betűk és egyéb édesítőszerek.
Kissebb adagokat lefogok fagyasztani még a meggyből és más gyümölcsökből is, hogy télen is legyen egy kis gyümölcsös joghurtom.

Így készült:

100 g meggy
150 g natúr joghurt, nálam török 3,5 %
1 tk méz

A meggyből egy pár szemet félretettem, hogy legyenek benne gyümölcs darabkák is, a többit pedig botmixerrel összekevertem, majd visszatettem bele a félre tett szemeket. Egy picit folyóssabb lett az állaga mint vártam, pedig másodjára ki is nyomkodtam belőle egy kis levet, de engem ez egyáltalán nem zavart.
A meggyről azért találtam pár érdekes gondolatot, hogy miért is jó ha sok friss meggyet eszünk.
Hatékony antioxidáns, fiatalító hatású:). Salaktalanító és vértisztító. Kalcium, kálium és magnézium tartalma révén segíti a csontok, fogak, izmok fejlődését. Májméregtelenítő kúrában is kiváló és C-vitamin tartalma sem elhanyagolható. Viszont savtartalma révén meghozza az étvágyat és talán, ezért is fogyasztották paraszti eleink kenyérrel.
*Az infók Szabó Mária: Gyógyító természet c. könyvéből származnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz