2009. április 2., csütörtök

Fűszeres Karfiolkrém leves


Indiai fűszerezésű, joghurtos illatos karfiol krém. Meg kell mondjam, hogy én nagyon oda voltam ettől a levestől. Eleve úgyérzem egyre közelebb kerülök a levesekhez:), a krémleveseknek meg meg van az az előnyük, hogyha tartunk otthon alaplevet, akkor tényleg szempillantás alatt elkészülnek.


Hozzávalók
1 nagy kockázott burgonya
1 kisebb karfiol, apróbb darabokra vágva
1 apróra vágott hagyma
1 ek olaj
1 gerezd fokhagyma
2 cm-es gyömbér
2 tk kurkuma
1 tk kömény (római, annak aki szereti, én még nem barátkoztam meg vele teljesen, lassan újra kipróbálom hátha..)
1 tk fekete mustármag
2 tk koriander
1-2 tk cayanne-bors, ez nem volt a receptben, de nem tudtam kihagyni, ettől lesz pikánsan csípős
1 liter zöldség alaplé, nálam húsleves
300 ml natúr joghurt az eredeti recept szerint, de nálam 1 doboz actívia johurt volt csak itthon, de nekem nem hiányzott több joghurt a levesből
só, örölt feketebors
friss koriander v. petrezselyem

Melegítsünk 1 ek olajat egy magasabb falú serpenyőben, vagy lábasban, tegyük rá a hagymát, burgonyát és a karfiolt, pirítsuk meg a zöldségeket, majd öntsünk rá 3 ek vizet és pároljuk, süssük további 10 percig. Reszeljük bele a fokhagymát és a gyömbért és fűszerezzük a fűszerekkel. Jól keverjük meg és pirítsuk a fűszerekkel további 2 percig, majd öntsük fel az alaplével. Lefedve 15 percig főzzük még, ha minden puha, vegyük le a tűzről és botmixerrel pürésítsük. Keverjük hozzá a joghurtot, kerekítsünk még az ízeken a fűszerekkel és tálaljuk.
csak egy kis petrezselyem hiányzott a tetejéről.


Ezt a receptet egy nagyon kedves barátnőmtől kölcsön kapott a Complete Indian Cooking c. könyvből néztem ki, meg kell mondjam, hogy teljesen biztos, hogy nem ez volt az utolsó recept ebből a nagyszerű a könyvből.

2 megjegyzés:

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz