2009. április 14., kedd

Hot cross bun - Mézes-mazsolás zsemlécskék


Hódító útjára indult és sok húsvéti asztal dísze lehetett, ez a hagyományosan angol sütemény. Az inspirációkra csak kapkodtam a fejem, először a Vegán Vendéglőn szúrtam ki Sajtkukac tolmácsolásában, az e-havi Goodfood magazinból. (Megjegyzem rögtön vágyakozás fogott el az újság iránt), de Graffyka is ezt választotta, egy picit más összetevő arányú változatban a Segítsüti akcióra.

Nagyon szeretem a mazsolás-vajas zsemlét és örülök ennek receptnek, hogy ilyen formában is eszegethetem már.

Hozzávalók:

500 g liszt
0,5 tk só
85 g nádcukor
2 tk fahéj
0,5 tk gyömbér
0,5 tk szerecsendió
0,5 tk őrölt szegfűszeg
50 g vaj
7 g élesztő
140 g mazsola, én egy fél órát áztattam 3-4 ek marsala borban
1 narancs reszelt héja v. kandírozott narancs
150 ml tej
150 ml víz





A tetejére keresztdísz

3ek fehér liszt, itt egy kicsit eltoltam, mert durumliszt került a kezembe, és ettől nem szép fehér, hanem szép sárga lett a keresztem, ezt egy kis porcukorral korrigáltam

Kenegetni a tetejét
3 ek méz
4 ek víz
vagy Golden Syrup v. juharszirup, nálam ezek hiányában lett a mézes víz, bár ettől mézes puszedlira is hajazott így az íze.

Keverjük össze a lisztet, cukrot, sót és a fűszereket, adjuk hozzá a megolvasztott vajat, majd az élesztőt és a megmosott marsala borban áztatott mazsolát és reszeljük bele a naracshéjat. Öntsük hozzá a meglangyosított tejet és vízet. Dagasszunk lágy tésztát a masszából, majd gyúródeszkán addig gyúrjuk míg már nem ragad a tészta, én azért liszteztem rendesen gyúrás közben. 20 egyforma gombócot gömbölygetünk a tésztából, amit kivajazott tepsire, 5 cm távolságra egymástól elrendezgetünk. Konyharuhával letakarva 2 órán keresztül kelesztjük.


A duplájára nőtt a zsemlécskék tetejére megcsináljuk a kereszt díszeket, ehhez összekeverjük a hozzávalókat, és egy levágott végű zacskóba kanalazzuk, majd megrajzoljuk a kereszteket. Sütőben nekem több kellett, mint a javasolt 15-18 perces sütési idő, nálam legalább félórát csücsültek a sütőben, de sajnos meg is kapott az aljuk, de mondjuk az én sütőn az süt mint a veszedelem. Mielőtt kivettem őket mindegyik tetejét megkentem egy kis mézes vízzel és 2 percre még visszamentek a sütőbe. Házi vajjal csipegettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz