2009. április 20., hétfő

Liba sült - Medvehagymás puliszkával és meggyes hagymalekvárral


A Húsvéti főfogásunk volt. Puliszkát/polentát még nem készítettem, de szaporítani fogja a jól bevált köretek táborát, mert sok lehetőség van benne. A medvehagyma szezon utolsó morzsáit kihasználva került a puliszkába, kiegészülve egy kis kolozsvári szalonnával. Készítettem hozzá meggyes hagymalekvárt is, amit már korábban is készítettem párszor áfonyás és feketeribizlis verzióban, de meggyel is teljesen rendben volt.


Hozzávalók 2 főre


2 db libamell


örőlt babérlevél


só, bors

A libamellek bőrős részét, beirdalom szép "kockásra"'. Belemaszírozom a húsos részébe a sót és a fűszereket, majd egy serpenyőben szép pirosra sütöm mindkét oldalát. Aztán átpakolom egy jénaiba, alufóliával beborítom, öntök alá a kisült zsírból és öntök még hozzá 1 dl vizet, majd fél óra alatt szépen megsütöm.

Ilyenkor belül azért még szép rózsaszín husi fogad.
Medvehagymás puliszka

Hozzávalók

175 g kukoricadara
0,5 l tej

őrölt bors

Felforraljuk a kukoricadarát, sóval és őrölt borssal fűszerezett tejben. Az eredeti recept szerint 30-35 percig kéne kevergetni, de én 20-25 perc után feladtam:) mert már elég veszélyesen rotyogott, eléggé félek az ilyesmitől...:) Ha egy picit kihűlt, a mennyiség felét, kiolajozott tepsibe/jénaiba tesszük, elsimítjuk a tetejét kb. 3-4 cm vastagságúra és eloszlatjuk a tetején a következőket:

100 g medvehagyma
5 dkg kolozsvári szalonna
pici só

Kis csíkokra felvágtam a szalonnát és megfuttattam rajta a nagyobbacskákra:) szeletelt medvehagymát megsóztam és elzártam alatta a lángot.

az ötlet a Vidék íze újságból, mégpedig a 2008.12. számból származik, de nálam egy kicsit más arányban felhasználva az összetevőket.

Meggyes hagymalekvár

4 dkg vaj
3 nagyobb lilahagyma
4 ekbalzsamecet (sherry ecet , vörösbor ecet, feketeribizli ecet)
5 ág friss kakukkfű
4 ek créme de cassis (feketeribizli likőr)
1 kis üveg bio meggy lekvár v. fagyasztott meggy (200 g), nálam az előbbi

A vajon, lassú tűzön karamellizáljuk a vékonyra szeletelt hagymát, ez hosszadalmasabb művelet, kb. 25 perc, közben időnkét megkeverjük, hogy nehogy leégjen. Sózzuk és hozzáadjuk a kakukkfűvet. Kivesszük a hagymát egy másik edénybe, majd beleöntjük a lábasba az ecetet és visszatesszük a tűzre. Felkapargatjuk az edényaljáról a lekapott részeket, deglaze:)), gondolom ez valszeg szó szerint ezt jelenti, legalább is remélem.

Ezt ráönjük a hagymára, hozzákeverjük a likőrt, majdha kihűlt a dzsemmet. Szobahőmérsékleten fogyasztandó. Hideg sütek, Liba/Kacsamáj, markáns ízű sajtok mellé jó passzol.
C/V remek áfonyás hagymalekvár receptjére támaszkodtam.

hát a VKF-ből kimaradtam, de asszem mandulagyuszim van, iszogatom is az ezüstkolloidot;), de azért, próbálom mihamarabb összedobni a Lui&Lei beszámolót..:))



4 megjegyzés:

  1. Nagyon ínycsiklandó az egész menü, minden része kedvemre való, most mégis a meggyes hagymalekvár fogott meg leginkább, ezt nem ismertem. Izgalmas íz lehet, ki fogom próbálni...

    VálaszTörlés
  2. Nekem is nagyon tetszik ez a meggyes hagymalekvár, de a medvehagymás puliszka is nagyon jó lehet :)

    VálaszTörlés
  3. Ez a meggyes hagymalekvár teljesen megragadott! Van fagyasztott meggyem... Már csak likőrt kell szereznem, 4 ek-nyit :-)

    VálaszTörlés
  4. a meggy biztos a közelgő szezonról jutott eszembe, mert már várom nagyon:) de nagyon örülök, hogy megtetszett nektek:)))) tényleg finom volt a hagymalekvárban is.

    Viki, ha megtudjuk oldani én szívesen adok neked valami kis pikszisben 4 ek-nyit, de szerintem egy jó kis meggy pálesz/sherry/meggy likőr:) sem tenne neki rosszat.

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz