2009. április 15., szerda

Marcipános krémes


Húsvétra készült ez a desszert is. Már régóta forgattam a fejemben, hogy mi sülhet ki abból ha egy kis marcipánt reszelnék egy hagyományos krémes krémbe. Hagyományos krémest sem készítettem korábban, de ez most már nem lesz így, mert viszonylag kis időbefektetéssel, naaggyon finom desszert kerekedett belőle. Sajnos a krémesem koránt sem úgy festett, mint lelki szemeim előtt. A krém sajnos folyós lett:(, de az élvezeti értékéből ez nem sokat volt le, merthát azért csak egy marcipános krém lett belőle és a marcipánt szerintem mindenformájában csak szeretni lehet. Mondjuk rám jellemző módon, egy kicsit megmahináltam a receptben leírtakat, de legközelebb nem csinálok ilyet és csak friss házi tojásból próbálkozom újra, persze a tojásra fogom a kudarcot:)) Remélem legközelebb tényleg az a szépséges remegő krém fog fogadni egy kis marcipán ízzel, mint ahogy elterveztem.

Hozzávalók:
1 csomag vajas-leveles tészta
6dl tej+2dl tej
6 db tojás
1 rúd vanília kikapart belseje
1 csomag bio vanília puding (recept szerint 2db vanília puding)
14 dkg nádcukor
70 g marcipán + 30 g a tetején apró tojások formájában végezte
3 ek liszt
porcukor vagy mozsárban porrá tört cukor a szóráshoz
40 g étcsoki olvasztva 1 tk olajjal kikeverve a tetejére

A tésztát lisztezett deszkán 2 részre vágjuk és 1 mm vékonyságúra kinyújtjuk, így lesz 2 db téglalapunk, aminek egy kicsit nagyobb méretűnek kell lenni mint az edényünk amiben összeállítjuk a krémest, mert összeugrik sütésnél. Én egy nagyobb műanyag edényben csináltam, de egy magasabb falú tepsi is jó lehet. A lapokat sütöpapírral fedett sütőlemzen 20 percig pihentetjük majd 200 fokon 12-15 perc alatt szép halványbarnára sütjük.
A kihűlt lapok egyikét, beletesszük az edény aljára erre rámerjük a krémet, amit a következő képpen készítünk.

6 dl tejet a vaníliarúd kikapart belsejével felteszünk lassú tűzön forralni. A tojások sárgáját a pudingporral a liszttel és 7 dkg cukorral a maradék tejjel összekeverjük és a forrásban lévő vaníliás tejhez keverjük és sűrű krémmé főzzük.

A tojásfehérjéket a cukor másik felével kemény habbáverjük és a forró krémhez hozzákeverjük. Ha egy kicsit kihűlt a krém a reszelő nagyobb lyukán belereszeljük a marcipánt.( én felhasználás előtt egy 5 percre betettem a fagyasztóba)

A krémet beleöntjük az edényünkbe, majd befedjük az előre kockákra vágott maradék tésztalappokkal.

A tetejét végül meglocsoljuk egy kis olvasztott csokival, óvatosan megpermetezzük egy kis porcukorral és a Húsvét feelinget kifejezvén én megpakoltam marcipán tojásokkal:)
A krémes recept a Nők lapja konyha 2009. márciusi számából származik.

2 megjegyzés:

  1. Érdekes, hogy tavasszal eszembe sem jut a marcipán (csak karácsony táján), pedig nagyon szeretem. Ötletes recept ez a krémes, ki is fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. örülök nagyon, hogy tetszik a recept:)))annak meg még jobban, hogy majd kipróbálod:) remélem jobban sikerül mint nekem;)

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz