2009. április 25., szombat

Kacsamáj, főtt burgonyával és malagás almakompóttal


Egy szép darab hízott kacsamájat még Húsvétra vásároltam és akartam is felhasználni de erre nem került sor. Így hétvégére készült ez a kicsit extrább fogás, de az is lehet, hogy azért esett erre a választásom, mert olyan kis tavaszi, romantikus hangulatban voltam:)

A megtisztított kacsamájat forró vízbe mártott vékony pengéjű késsel 2 centis darabokra vágtam. Egy serpenyőben 20-20 másodpercig sütöttem mindkét oldalát, majd a 180 fokra előmelegített sütőben 5-6 percet töltöttek, ilyenformán még egy kicsit rózsaszín lágy, krémes marad a végeredmény.

Köretként megfőztem 4 db közepes krumplit, karikára szeleteltem, tálaláskor rétegeztem és rétegenként sóztam és meglocsoltam egy kis kacsazsírral.

Malagás Almakompótt

1 nagy alma
2-3 dl víz
2 ek nádcukor
3 ek mézes áfonyalekvár
1 kk gyömbér
1 kk szegfűszeg
1 csillagánizs
5 ek malaga bor

Az almát fél centis körszeletekre vágjuk, magházát kivágjuk, beletesszük egy lábasba felöntjük a vízzel és 3 ek borral, beleszórjuk a fűszereket, cukrot 10 percig főzzük, elzárjuk alatta a lángot és belekeverjük a mézes áfonyalekvárt. (ami kb 2-3 hónapja van nyitva és most ízlik a legjobban, mintha egy kicsit ikrásodna a méz a lekvárban)

A kacsamáj elkészítésénél a Bűvös Szakács elkészítési tippeit hívtam segítségül.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a kacsát, főleg gyümölccsel, bár ilyen kompótot még sosem kóstoltam. Biztos finom!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Napmátka! én is nagyon szeretem a gyümölcs/husi párosítást. Ez a kompót más napra lett igazán finom, nagyon jó összeértek az ízek:))

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz