2009. március 13., péntek

Borokról is legyen szó - Jutányos bor...




A blogon a borok csodálatos világáról is szeretnék pár szót szólni, de nem titkolva dedós szinten. Az elemi bor típusokat biztos végig kóstólgatom, korábban inkább fehérborivónak mondhattam magam, de mostanában válogatok a méltatlanul mellőzött vörösek táborából. Számomra az ezerforint körüli, ünnepek tájékán azért ennél magasább áru borok amik játszanak.
Tegnap este nem bírtam ki tovább megkellett kóstólnom a héten beszerzett Demeter 2005-ös vörös cuvée-jét. Nem bántam meg a lelkesedést, mert számomra a reduktív fehérekhez hasonló könnyedségű, kellemes bogyós gyümölcs, szeder, málna ízű bor új tapasztalás volt.

Vicces véletlen, hogy a Gugliban rákerestem persze az új szerzeményre és találtam egy oldalt, ahol nem túl szívderítő kritikával illetik a bort és a Demeter borok kimért címke desin-ját, jelentem nekem ez bejön, sőt a hasonlóan lehúzott Simon pincészet pinot noir-jából is őzök egyet itthon:)

Szóval összességében nekem ez a bor erősen pozitív csalódás volt az olvasott írásokhoz képest, bár az is igaz, hogy nem rég óta művelem a kostólgatást. Egy pincészet akkor jó, ha a legalsó kategóriás borai is kifogástalanok és zárszónak Belgául legyen mondva "a cuvée az arra jó...."

Cuvée: amely két, vagy több fajtájú, évjáratú must, ill. borházasítása útján keletkezik és benne speciális íz,-illat és zamatanyagok alakulnak ki. Ilyen – többek között – a bikavér is.

forrás: Bálint gazda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz