2009. március 20., péntek

Mini Leibniz Kekszes-Karamellás falat



csak türelmeseknek, avagy , miért jó gasztroblogokat olvasni, ja és az eddigi legjobb karamell szószom

Ez a süti 3 féle forrásból, plusz kútfőből:) származó receptek, instrukciók keveréke.
A süti alapja egy kevert piskóta, amit az alábbi recept alapján készítettem el.

8 dkg vaj
8 dkg nádcukor
1 vanilília rúd, kikapart magjai/vanilía esszencia/vaniliás cukor
2 tojás
15 dkg liszt
1 kk sütőpor
5 ek tej

A vajat és a cukrot keverjük habosra, majd a többi hozzávalót is dolgozzuk bele a masszába. Egy tepsit vagy sütő lapot terítsünk be sütőpapírral, vajazzuk meg és szórjuk rá egy pici zsemlemorzsát és terítsük szét a tésztát, én egy kb 35x25 cm téglapot sütöttem belőle 175 fokon olyan 20-25 perc alatt, aztán rácson hagytam kihűlni.




Az első inspirációt itt találtam csak most egy kicsit bizzarrnak tünt nekem ez narancslés pudigpor, bár lehet, hogy nem rossz, tehát innen jött jött a keksz ötlet csak én a mini verziót használtam, mert olyan cuki volt...:))
A Fehér csokis mascarpone krémet, a Macikonyha receptei alapján készítettem, ahol szerintem az általam olvasott süti receptek közül a legszimpatikusabbakat olvastam, pedig ez nem kevés, jó párat persze el is készítettem az évek folyamán..:)

csak egy ici picit változtattam az arányokon, kicsit több mint másfél tábla fehércsokit 150g (2 tábla volt, de vagy két csíkot elvitt az Iván és a kis kedves, de mondjuk a Cserpes Mascarponét is ki kellett venni a kezéből, annyira ízlett neki, de aztán türelmesen várt szegény, míg elkészültem vele,) megolvasztok és apránként kikeverem 250 g mascarponéval. A Cserpes Mascarponéval nagyon meg vagyok vele elégedve, főleg, ha az összetételét böngészem:) nagyon finomak a joghurtjaik, vajuk, tejföljük..stb.

A nagyon tuti karamell szószhoz:
100 g finomitatlan nagyobb szemcsés barna nádcukor
1 dl friss tejszín

A cukrot egy kisebb lábasban feltesszük olvasztani, lehetőleg a legkissebb lángra, óvatosan, szinte folyamatosan kevergetve karamellt készítünk, lassú és türelem igényes játék, amint felolvadt a cukor gyönyörű bronzbarna csillogó mázzá, hozzá keverjük folyamatos kevergetés mellett a tejszínt, ha összeugra mint nekem, akkor újra feltesszük a lángra olvasztani, tényleg csak egy kis odafigyelést igényel, de megérni, mondjuk nyáron egy házi vanília fagyi, egy kis karamell szósszal, némi lágy tejszínnel, eléggé bűnös dolog....

és szükség van még
1 zakcskó mini Leibniz kekszre
2 dl lágyra felvert tejszínre, amibe teszük1 kanál karamellszószt és 2 csipet fahéjat

A süti összeállítása

A kevert piskóta téglalapra kanalazzuk a fehércsoki krémet, erre jön az enyhén fahéjas tejszín, erre rámerem a kihűlt karamellszószt és kirakom a kekszekkel. 1 éjszakát pihent a hűtőben, másnapra a keksz is megpuhult, mindent összevetve egy nagyon-nagyon finom sütemény kerekedett belőle, további variációk már előkészületben....:)

A süti Apókám és az Öcsém névnapjára készült úgyhogy, ezúton is kívánok nekik,
Nagyon Boldog névnapot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz