2009. március 30., hétfő

Marylandi csokis kekszek

Ezt a süti receptet Nemisbékánál találtam, és mostmár csak az arhívból tudtam előszedni a annyira régen. Számtalanszor, számtalan variációban megsütöttem már ezekkel a tészta arányokkal, nekem ez a süti az etalon cookie/keksz receptem. Ezúton is köszönöm Nemisbékának ezt a remek receptet és kívánok nagyon sok licitálót a most folyó Segítsüti akcióhoz, ami az ő nemes kezdeményezésével indult útjának!
Egy picit megváltoztattam, az eredeti recept hozzávalóit, de mindenképp ajánlom kipróbálni az eredeti verziót is.
Hozzávalók
11 dkg étcsoki, apró kockákra vágva
11 dkg vaj
7,5 dkg liszt (4 dkg sima, 3,5 dkg teljeskiörlésű tönköly liszt)
1 tojás
11 dkg barna nádcukor
1 kk. vaníliaesszencia
5 dkg sótlan, pörkölt földimogyoró, egyben vagy darabokra vágva
5 dkg kókusz reszelék,
amit lehet, hogy legközelebb kipróbálok pirítva beletenni a tésztába
A vajat és a cukrot habosra kavartam, aztán hozzáadtam a vaníliát, a felvert tojást, a mogyorót, csokit, kókuszt és végül a liszteket. Sütőpapírral kibéleltem egy tepsit és kb. 180 fokon, olyan 10 percig világos barnára sütöttem, gyorsan megtud égni az alja ugyhogy figyelgetni kell a sütési idő végében. Végezetül rácson hűtjük ki a finom, mogyorós, omlós, csokidarabkás kekszünket. Az a baj csak vele, ha az ember megsüti, folyton rá jár.....:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz