2009. március 19., csütörtök

Született feleségek menü 2 - Kelbimbó sajtszósszal és csirkével


étteremalakítás
Szintén a sorozatban szúrtam ki ezt az ételt, miközben szegény Carlos (aki nem nézi a sorozatot, ő sajnos az előző szériában megvakult) nagy igyekezetében hát szedett vagy 5 kanál sűrű sajtszószt a kis duci Huanitának, amikor is Gabi felhívta Carlos figyelmét, hogy Huanitácskának inkább diétáznia kellene, hát ez tavasszal nem csak rá vonatkozik:)
na de inkább egy kis dőzs:

Kelbimbó sajtszósszal

325 g kelbimbó, most itt fagyasztott, de még láttam frisset a Vásárcsarnokban
1/2 ek bio leveskocka

2 ek liszt

2 ek vaj

3 dl tej

2 dl tejszín

100 g érlelt, erőssebb ízű cheddar sajt

Vízben feloldjuk a leveskockát és 3-5 perc alatt haraphatóra főzzük a kelbimbót

A sajtszószhoz megolvasztom a vajat, beleszórom a lisztet, egy nagyon picit pirítom, majd apránként gyors mozdulatokkal elkeverem a tejjel és a tejszínnel és belereszelem a sajtot, ha a sajt maradéktalanul elolvadt, akkor kész is.
A köret és a szósz már megvolt, hát én ezt ötöltem ki hozzá husinak..

Ropogós fűszer panírban pirult csirke


2 db egész csirkecomb, lebőrözve, apróra vágva
4 marék bio kukoricapehely
2 tk piros paprika por
2 tk kömény, imádom:))
1 tk borsikafű, vagy csombor, eszméletlen finom fűszer, én a romániai/erdényi konyha részeként ismertem meg
1 tk szárított fokhagyma
frissen örölt bors

A husit egy tálba teszem, megszórom sóval, aztán egy zacskóba szórom a pelyhet, én speciál egy nyújtófával törtem össze, megjegyzem feszültség levezetésre kiváló és célszerszámok tárháza is széles:), aztán beleszórom a fűszereket és a összerázom. Ezután rászórom a csirkére, jól összeforgatom a ropogós panírral, aztán mehet be a sütőbe olyan, 200 fok körül 15-20 percre, akinek van grill funkció a sütőjén érdemes egy kicsit rápirítani.
Kicsit sok lett a fotó, de most egyszerűen nem tudtam választani...
ezt a csirkét, biztos, hogy elfogom készíteni többször, otthon a kis kedves azt mondta, hogy ezentúl ez lesz a kedvec csirkés étele:)), szerintem gyerkőcöknek is ideális, legközelebb kipróbálnám, krumpli pürével, mondjuk medvehagymással úgyis itt van a szezon.

2 megjegyzés:

  1. Köszi ezt a panír ötletet! Kivételesen van is hozzá minden, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Heni, nagyon jó étvágyat hozzá!!

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz